Новини

Коли платити податок на землю: правила та крайній термін внесення коштів

Ключові тези:

  • Податкова служба нагадала громадянам про строки та правила сплати земельного податку.
  • Повідомлення-рішення надсилають до 1 липня, а податок необхідно сплатити протягом 60 днів після його отримання.
  • Контроль кадастрових даних і рішень місцевої ради допоможе уникнути помилок та штрафів.

Сплата земельного податку обов’язкова для всіх власників і користувачів земельних ділянок. Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області нагадало про важливість своєчасної оплати.

Раніше ми розповідали, що заборонено вивозити з України.

Коли треба платити податок на землю

За словами відомства, «нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться органами контролю за місцем знаходження земельної ділянки».

Фізичним особам податкове повідомлення-рішення надсилають до 1 липня. У ньому містяться параметри ділянки та розрахунок суми податку. 

Після вручення документа громадянин має 60 днів для оплати.

Щоб уникнути затримок, фахівці радять регулярно перевіряти:
• поштову скриньку;
• електронний кабінет платника;
• актуальність кадастрових даних;
• рішення місцевої ради щодо ставок.

У ДПС наголошують, що такі перевірки допомагають вчасно виявити розбіжності та запобігти штрафам.

Як нараховують земельний податок

Нарахування податку здійснюється автоматично на основі кадастрових даних та рішень територіальних громад. Для орендованих земель державної чи комунальної власності застосовують норми статей 285–287 ПКУ.

Сума податку залежить від:

  • площі ділянки;
  • її категорії та цільового призначення;
  • місцевих ставок;
  • наявності пільг.

І хоча розрахунок виконує держава, відповідальність за перевірку коректності інформації покладається на громадянина.

Зауважимо, що особлива увага приділяється власникам земельним паям. Місцеві органи влади щороку до 1 лютого передають до податкової інформацію про прийняті рішення.

Якщо документи змінюються, дані мають бути подані протягом 30 днів. Передача здійснюється в електронному вигляді.

Нагадаємо також про важливість завчасного уточнення та корегування інформації.

А саме:

  • правильності кадастрового номера;
  • точності площі;
  • відповідності цільового призначення;
  • актуальності ставки місцевої ради.

У разі виявлення помилок треба відразу звернутися до ДПС для їх виправлення.

Читайте також:

Метки: земельний податок Оподаткування податкова служба

Новое на сайте

  • Новини

Це допоможе заощадити: як користуватися побутовою технікою, щоб платити менше за світло

Прості щоденні дії дозволяють суттєво зменшити суми у щомісячних платіжках за світло. Дізнайтесь, чому фахівці…

10.10.2026
  • Новини

Магнітна буря жовтого рівня 11 жовтня: що це означає та які ризики для здоров’я

У неділю, 11 жовтня, на Землі очікується підвищена геомагнітна активність. За даними спостережень та метеорологічними…

10.10.2026
  • Новини

Виплати ВПО у жовтні: що змінилось у новому періоді та скільки платять на проживання

У жовтні 2026 року внутрішньо переміщені особи (ВПО) отримують державну допомогу на проживання вже в…

10.10.2026
  • Новини

ПФУ виплачує гроші частинами: чому нові позови щодо виплати однією сумою не спрацюють

Вінницький окружний адміністративний суд закрив провадження у справі за позовом військового пенсіонера до Головного управління…

10.10.2026
  • Новини

Скільки треба спати, щоб зменшити ризик деменції: нове наукове дослідження

Науковці з Йоркського університету в Канаді визначили оптимальну норму нічного сну, яка допомагає захистити мозок…

10.10.2026
  • Новини

Червоний Хрест надає продуктові набори для пенсіонерів: як подати заявку

Товариство Червоного Хреста України продовжує прийом заявок на отримання гуманітарної допомоги у вигляді продуктових наборів.…

10.10.2026