Новини

Неправильне нарахування пенсії: кому з пенсіонерів загрожує і що робити

Короткі тези:

  • Некоректні суми пенсій можуть виникати через несвоєчасне повідомлення про зміни у даних пенсіонера.
  • Пенсіонери зобов’язані інформувати ПФУ про зміну паспорта, прізвища, контактів, роботи чи банківських реквізитів.
  • На повідомлення про зміни закон дає 10 днів — інакше можуть виникнути проблеми з нарахуванням пенсії.
  • Повідомити ПФУ про зміни можна особисто, поштою, через роботодавця або онлайн на порталі електронних послуг.

У певних випадках пенсіонерам можуть нарахувати некоректні суми пенсії. На це є низка причин.

Про це нагадують у Пенсійному фонді України.

Раніше ми розповідали, що в липні чотири категорії пенсіонерів отримають доплати до пенсії: кому і скільки додадуть.

Чому можуть неправильно нарахувати пенсію

Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, пенсіонери зобов’язані повідомляти ПФУ про такі зміни:

  • паспорта;
  • прізвища;
  • контактних даних;
  • банківських реквізитів;
  • працевлаштування/звільнення, відкриття/припинення підприємницької діяльності.

Річ у тому, що деякі зміни дають право на певні доплати до пенсії, що може призвести до некоректних нарахувань. Якщо нарахують надмірні суми, їх доведеться повернути. Якщо не зробити це добровільно, з пенсії щомісяця вираховуватимуть до 20% до повного погашення боргу.

Як пенсіонеру повідомити про зміни Пенсійному фонду

Згідно із пенсійним законодавством, повідомляти про зазначені зміни пенсіонери мають у десятиденний термін.

Зробити це можна:

  • самостійно звернувшись до сервісного центру Пенсійного фонду;
  • надіславши рекомендованого листа на адресу ПФУ;
  • дистанційно через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • через роботодавця (для змін, пов’язаних із працевлаштуванням).

Як повідомити про зміни дистанційно

Повідомити про відповідні зміни пенсіонер може через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду. Для цього потрібно:

  1. Авторизуватися на вебпорталі ПФУ за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
  2. Зайти у розділ “Щодо пенсійного забезпечення”.
  3. Перейти до пункту “Внесення змін до пенсійної справи”.
  4. Сформувати та заповнити заяву, додавши необхідні документи.
  5. Підписати заяву за допомогою КЕП та відправити її до Пенсійного фонду.

Переглянути результат обробки заяви в кабінеті в розділі “Мої звернення”.

Вас також можуть зацікавити новини:

Новое на сайте

  • Дача

Культури для тіні, півтіні та сонця: що і де садити в саду та на городі, щоб добре росло

Здається, що в тіні росте лише трава? Насправді є десятки культур, які чудово почуваються без…

05/07/2025 16:37
  • Новини

Хрусткі рулетики з кабачків у паніровці: розлетяться за хвилину

Ці кабачкові рулетики зникнуть зі столу швидше, ніж ви встигните подати до них соус. Неймовірний…

05/07/2025 15:11
  • Новини

Споживач не має платити за повірку газових лічильників: що треба знати

Хто має оплачувати повірку газових лічильників та коли це потрібно робити. Усі нюанси процедури.

05/07/2025 13:47
  • Новини

Безоплатні путівки в санаторій: хто з пенсіонерів може відпочити за рахунок держави

Одна категорія пенсіонерів має право на безоплатні путівки на санаторно-курортне лікування. Як їх отримати.

05/07/2025 12:34
  • Новини

ПриватБанк запустив важливі зміни для клієнтів: стосується переказів і поповнення карт

У ПриватБанку запустили нововведення, яке значно спрощує процес переказу коштів. Як парцюватиме нова функція -…

05/07/2025 09:18
  • Новини

Як позбутися запаху в холодильнику: прості засоби, які є в кожному домі

Навіть після миття холодильника неприємний запах залишається? Розповідаємо, як його позбітися.

05/07/2025 08:07