Новини

Неправильне нарахування пенсії: кому з пенсіонерів загрожує і що робити

Короткі тези:

  • Некоректні суми пенсій можуть виникати через несвоєчасне повідомлення про зміни у даних пенсіонера.
  • Пенсіонери зобов’язані інформувати ПФУ про зміну паспорта, прізвища, контактів, роботи чи банківських реквізитів.
  • На повідомлення про зміни закон дає 10 днів — інакше можуть виникнути проблеми з нарахуванням пенсії.
  • Повідомити ПФУ про зміни можна особисто, поштою, через роботодавця або онлайн на порталі електронних послуг.

У певних випадках пенсіонерам можуть нарахувати некоректні суми пенсії. На це є низка причин.

Про це нагадують у Пенсійному фонді України.

Раніше ми розповідали, що в липні чотири категорії пенсіонерів отримають доплати до пенсії: кому і скільки додадуть.

Чому можуть неправильно нарахувати пенсію

Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, пенсіонери зобов’язані повідомляти ПФУ про такі зміни:

  • паспорта;
  • прізвища;
  • контактних даних;
  • банківських реквізитів;
  • працевлаштування/звільнення, відкриття/припинення підприємницької діяльності.

Річ у тому, що деякі зміни дають право на певні доплати до пенсії, що може призвести до некоректних нарахувань. Якщо нарахують надмірні суми, їх доведеться повернути. Якщо не зробити це добровільно, з пенсії щомісяця вираховуватимуть до 20% до повного погашення боргу.

Як пенсіонеру повідомити про зміни Пенсійному фонду

Згідно із пенсійним законодавством, повідомляти про зазначені зміни пенсіонери мають у десятиденний термін.

Зробити це можна:

  • самостійно звернувшись до сервісного центру Пенсійного фонду;
  • надіславши рекомендованого листа на адресу ПФУ;
  • дистанційно через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • через роботодавця (для змін, пов’язаних із працевлаштуванням).

Як повідомити про зміни дистанційно

Повідомити про відповідні зміни пенсіонер може через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду. Для цього потрібно:

  1. Авторизуватися на вебпорталі ПФУ за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
  2. Зайти у розділ “Щодо пенсійного забезпечення”.
  3. Перейти до пункту “Внесення змін до пенсійної справи”.
  4. Сформувати та заповнити заяву, додавши необхідні документи.
  5. Підписати заяву за допомогою КЕП та відправити її до Пенсійного фонду.

Переглянути результат обробки заяви в кабінеті в розділі “Мої звернення”.

Вас також можуть зацікавити новини:

Новое на сайте

  • Новини

Погода в Україні на середу, 20 серпня: що новенького обіцяють синоптики

Погода в середу мало відрізнятиметься від вівторка. Над Україною – область підвищеного атмосферного тиску, мінлива…

19/08/2025 23:26
  • Новини

Магнітні бурі на середу, 20 серпня 2025 року: на що чекати Землі?

Астрономи фіксують підвищену активність магнітосфери: на Сонці продовжуються спалахи. Фахівці радять бути уважними літнім та…

19/08/2025 22:54
  • Статті

Сезонні ласощі без ризику: що важливо знати про кавун та диню

Літо – пора кавунів та динь. Ці соковиті фрукти не тільки освіжають, а й приносять…

19/08/2025 22:16
  • Новини

Час – гроші: власникам квартир та будинків важливо сплатити їх до 1 вересня

Власникам квартир та будинків в Україні нагадали: до 1 вересня необхідно розрахуватися із податками за…

19/08/2025 21:38
  • Статті

Чому з телефону зникають гроші, або про кнопковий телефон та інтернет

Поки одні оновлюють айфони, інші вірні кнопковим «Нокіям». Але мобільні оператори, схоже, вирішили: інтернет потрібен…

19/08/2025 20:47
  • Новини

Літній пиріг без яєць і молока – галета, яка підкорить усіх

Хочете порадувати себе ароматною випічкою, але без яєць та молока? Пісна галета з фруктами та…

19/08/2025 19:57