Новини

Неправильне нарахування пенсії: кому з пенсіонерів загрожує і що робити

Короткі тези:

  • Некоректні суми пенсій можуть виникати через несвоєчасне повідомлення про зміни у даних пенсіонера.
  • Пенсіонери зобов’язані інформувати ПФУ про зміну паспорта, прізвища, контактів, роботи чи банківських реквізитів.
  • На повідомлення про зміни закон дає 10 днів — інакше можуть виникнути проблеми з нарахуванням пенсії.
  • Повідомити ПФУ про зміни можна особисто, поштою, через роботодавця або онлайн на порталі електронних послуг.

У певних випадках пенсіонерам можуть нарахувати некоректні суми пенсії. На це є низка причин.

Про це нагадують у Пенсійному фонді України.

Раніше ми розповідали, що в липні чотири категорії пенсіонерів отримають доплати до пенсії: кому і скільки додадуть.

Чому можуть неправильно нарахувати пенсію

Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, пенсіонери зобов’язані повідомляти ПФУ про такі зміни:

  • паспорта;
  • прізвища;
  • контактних даних;
  • банківських реквізитів;
  • працевлаштування/звільнення, відкриття/припинення підприємницької діяльності.

Річ у тому, що деякі зміни дають право на певні доплати до пенсії, що може призвести до некоректних нарахувань. Якщо нарахують надмірні суми, їх доведеться повернути. Якщо не зробити це добровільно, з пенсії щомісяця вираховуватимуть до 20% до повного погашення боргу.

Як пенсіонеру повідомити про зміни Пенсійному фонду

Згідно із пенсійним законодавством, повідомляти про зазначені зміни пенсіонери мають у десятиденний термін.

Зробити це можна:

  • самостійно звернувшись до сервісного центру Пенсійного фонду;
  • надіславши рекомендованого листа на адресу ПФУ;
  • дистанційно через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • через роботодавця (для змін, пов’язаних із працевлаштуванням).

Як повідомити про зміни дистанційно

Повідомити про відповідні зміни пенсіонер може через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду. Для цього потрібно:

  1. Авторизуватися на вебпорталі ПФУ за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
  2. Зайти у розділ “Щодо пенсійного забезпечення”.
  3. Перейти до пункту “Внесення змін до пенсійної справи”.
  4. Сформувати та заповнити заяву, додавши необхідні документи.
  5. Підписати заяву за допомогою КЕП та відправити її до Пенсійного фонду.

Переглянути результат обробки заяви в кабінеті в розділі “Мої звернення”.

Вас також можуть зацікавити новини:

Новое на сайте

  • Новини

Сонце знову готує сюрприз: Землю накриє нова хвиля магнітних збурень

Затишшя перед бурею. Магнітосфера не заспокоюється — метеозалежним радять берегтися.

04/10/2025 21:00
  • Статті

Зворотній осмос чи проточна фільтрація: що вибрати для очищення води?

Дуже рідко питання: чи готові ви пити воду з-під крана без використання фільтра, можна почути…

04/10/2025 20:39
  • Новини

Східний сніданок на вашій кухні: як приготувати яйця по-турецьки за 20 хвилин

Швидко, красиво, смачно. Цей турецький рецепт вже став світовим трендом.

04/10/2025 19:50
  • Різне

Магніти на кухні небезпечні: зніміть їх з холодильника прямо зараз

Ці прикраси шкодять дому та здоров'ю. Експерти попередили про небезпеку магнітів.

04/10/2025 18:30
  • Новини

Як зберегти врожай буряка і моркви без льоху: три несподівані рішення

Прості способи зберегти моркву й буряк свіжими всю зиму. Де овочі почуватимуться найкраще?

04/10/2025 17:20
  • Новини

Дешеві чи дорогі макарони: як вибрати якісну пасту без переплати

Чим відрізняються макарони за 30 і 90 грн? Шукайте відповідь на упаковці.

04/10/2025 16:10