Новини

Неправильне нарахування пенсії: кому з пенсіонерів загрожує і що робити

Короткі тези:

  • Некоректні суми пенсій можуть виникати через несвоєчасне повідомлення про зміни у даних пенсіонера.
  • Пенсіонери зобов’язані інформувати ПФУ про зміну паспорта, прізвища, контактів, роботи чи банківських реквізитів.
  • На повідомлення про зміни закон дає 10 днів — інакше можуть виникнути проблеми з нарахуванням пенсії.
  • Повідомити ПФУ про зміни можна особисто, поштою, через роботодавця або онлайн на порталі електронних послуг.

У певних випадках пенсіонерам можуть нарахувати некоректні суми пенсії. На це є низка причин.

Про це нагадують у Пенсійному фонді України.

Раніше ми розповідали, що в липні чотири категорії пенсіонерів отримають доплати до пенсії: кому і скільки додадуть.

Чому можуть неправильно нарахувати пенсію

Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, пенсіонери зобов’язані повідомляти ПФУ про такі зміни:

  • паспорта;
  • прізвища;
  • контактних даних;
  • банківських реквізитів;
  • працевлаштування/звільнення, відкриття/припинення підприємницької діяльності.

Річ у тому, що деякі зміни дають право на певні доплати до пенсії, що може призвести до некоректних нарахувань. Якщо нарахують надмірні суми, їх доведеться повернути. Якщо не зробити це добровільно, з пенсії щомісяця вираховуватимуть до 20% до повного погашення боргу.

Як пенсіонеру повідомити про зміни Пенсійному фонду

Згідно із пенсійним законодавством, повідомляти про зазначені зміни пенсіонери мають у десятиденний термін.

Зробити це можна:

  • самостійно звернувшись до сервісного центру Пенсійного фонду;
  • надіславши рекомендованого листа на адресу ПФУ;
  • дистанційно через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • через роботодавця (для змін, пов’язаних із працевлаштуванням).

Як повідомити про зміни дистанційно

Повідомити про відповідні зміни пенсіонер може через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду. Для цього потрібно:

  1. Авторизуватися на вебпорталі ПФУ за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
  2. Зайти у розділ “Щодо пенсійного забезпечення”.
  3. Перейти до пункту “Внесення змін до пенсійної справи”.
  4. Сформувати та заповнити заяву, додавши необхідні документи.
  5. Підписати заяву за допомогою КЕП та відправити її до Пенсійного фонду.

Переглянути результат обробки заяви в кабінеті в розділі “Мої звернення”.

Вас також можуть зацікавити новини:

Новое на сайте

  • Новини

19 листопада погода погіршиться: які області першими відчують негоду

Атмосферні фронти накриють країну. Сніг, дощ і мороз: чого ще чекати Україні цієї середи?

18/11/2025 22:30
  • Новини

Магнітна буря завтра: космічна погода демонструє стабільність, але є нюанси

Спокійна доба попереду. Чому прогноз геомагнітної активності на 19 листопада тішить фахівців?

18/11/2025 21:30
  • Новини

Шість тисяч гривень щомісяця: кому держава підніме мінімальну пенсію

Соціальний бонус на постійній основі. Які категорії пенсіонерів отримають подвоєні виплати?

18/11/2025 20:30
  • Новини

100% смертність без лікування: в Україну повернулася страшна хвороба часів Першої світової

Війна дронів спричинила медичний колапс на фронті. Як затримка евакуації перетворює “звичайні” рани на смертельні?

18/11/2025 19:30
  • Новини

Чи буде зимою світло в оселях: в Укренерго спрогнозували ситуацію

Відключення від електромережі в деяких регіонах сягають 12 годин на добу, і це у листопаді.…

18/11/2025 18:30
  • Новини

Як прати куртку в машинці без ризику: правила, про які часто забувають

Одна помилка — і річ зіпсована Як правильно прати верхній одяг?

18/11/2025 17:30