Новини

Платитимуть усі: в Україні збільшують кількість податків (відео)

20 березня Мінфін представив для обговорення законопроєкт №2970-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо впровадження міжнародного автоматичного обміну інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи”.
За цією складною назвою ховається дещо цікаве для кожного, хто хоч інколи отримує додаткові гроші через інтернет, будь-то продаж якихось пари-трійки речей на OLX чи здавання в оренду власного гаража. Нас запевняють, що це –“необхідно для гармонізації національного податкового законодавства з правом ЄС та є міжнародним зобов’язанням України перед МВФ”. Тобто можна так подумати, що досі законодавство не було гармонійним, а от тепер нарешті стане.

Раніше ми розповідали, які податки доведеться заплатити пенсіонерам у 2025 році.

Тож сьогодні розбираємо:

  • Кого зобов’яжуть сплачувати новий податок за законопроєктом №2970-IX?
  • Які саме прибутки оподаткують?
  • Скільки доведеться платити за додатковий дохід, отриманий на інтернет-платформах?
  • Як відбуватиметься оподаткування?

Який дохід оподаткують за законопроєктом №2970-IX

Якщо законопроєкт буде прийнятий, а шансів на це чимало, сплатити додатковий податок доведеться, якщо ви:

  • Надаєте в оренду транспортні засоби чи будь-яке нерухоме майно – і тут не тільки квартири, приватні будинки чи офісні приміщення. Тут також йдеться й про гаражі, паркінги та навіть місця на звичайних некритих стоянках.
  • Продаєте якісь товари, навіть вживані речі, які вам просто непотрібні.
  • Надаєте людям особисті послуги, наприклад, потроху ремонтуєте крани чи підшиваєте штани.

Тобто якщо ви щось:

  • продаєте через OLX, IZI або Prom,
  • знаходите собі клієнтів на Kabanchik.ua,
  • підвозите людей через Bolt чи Uklon,
  • надаєте щось в оренду через той же OLX, ЛУН чи Booking,
  • підробляєте кур’єром у Glovo.

Готуйтесь! За все це держава змусить вас віддати їй певну долю.

Який податок доведеться платити

Законопроєктом передбачена ставка податку для фізичних осіб, які продають товари чи послуги через цифрові платформи у розмірі всього-на-всього 5%. Але це не все. Нагадаю, що тепер громадяни мають сплачувати військовий збір на будь-який прибуток, а його ставка наразі складає 5%.

Тож насправді прийдеться сплатити вдвічі більше – 10%. Тобто як ви продали щось за тисячу гривень, сто з них вас змусять віддати на користь держави.

Кого зобов’яжуть платити податок

Ця “гармонізація” в проєкті закону називається пільговим режимом оподаткування доходів і робиться нібито, з метою стимулювання виведення з тіні значної частки доходів фізичних осіб. Підзвітними продавцями держава вважатиме повнолітніх резидентів України, які відповідають таким вимогам:

  • Мають поточний рахунок в українському банку для розрахунків та повідомляють підзвітному оператору платформи його реквізити. Тобто якщо ви просто “повісили” об’яву на OLX, платити податок може й не доведеться, а от якщо ви скористаєтесь OLX-доставкою, щоби захистити себе та покупця від шахрайства – це вже інша справа.
  • Далі – здійснюють розрахунки виключно у грошовій формі, тобто бартер не оподатковують.
  • Проти них не застосовані жодні санкції.
  • Вони не є самозайнятими особами, не мають найманих працівників та не продають підакцизні товари.

Крім того, обсяг їхнього річного доходу не має перевищувати 5 мільйонів гривень, бо інакше до них буде застосована ставка вже 18%. Ну і, плюс 5% військового збору – це само собою.

Як відбуватиметься оподаткування

Мінфін все продумав – аби не зв’язуватись з кожним, хто щось собі підзаробив, обов’язки податкового агента покладаються на підзвітних операторів цифрових платформ. Деякі ЗМІ писали, що через саме цей пункт урядовці сперечались з крупними гравцями онлайн-бізнесу, які були проти. Але схоже, що їм якось довелось домовитись.

Таким чином, законопроєкт зобов’язує операторів онлайн-платформ щороку до 31 січня звітувати перед Податковою про доходи користувачів, які продають за їх допомогою свої товари або послуги. Звітним періодом вважатимуть попередній календарний рік.

Щодо громадян – з них податки списуватимуть автоматично. Тобто як ви продали вживані колеса за 2000 гривень, то ви просто отримаєте на руки 1800 грн, і все.

Більш детально про нові податки – у нашому новому відео.

 

Вас також можуть зацікавити новини:

Новое на сайте

  • Новини

Не лише «ваш родич у біді»: шахраї придумали новий привід вимагати гроші під виглядом поліції

Телефонний дзвінок від нібито правоохоронця може застати зненацька навіть уважну людину. Шахраї вигадують переконливі історії…

11.10.2026
  • Новини

Це допоможе заощадити: як користуватися побутовою технікою, щоб платити менше за світло

Прості щоденні дії дозволяють суттєво зменшити суми у щомісячних платіжках за світло. Дізнайтесь, чому фахівці…

10.10.2026
  • Новини

Магнітна буря жовтого рівня 11 жовтня: що це означає та які ризики для здоров’я

У неділю, 11 жовтня, на Землі очікується підвищена геомагнітна активність. За даними спостережень та метеорологічними…

10.10.2026
  • Новини

Виплати ВПО у жовтні: що змінилось у новому періоді та скільки платять на проживання

У жовтні 2026 року внутрішньо переміщені особи (ВПО) отримують державну допомогу на проживання вже в…

10.10.2026
  • Новини

ПФУ виплачує гроші частинами: чому нові позови щодо виплати однією сумою не спрацюють

Вінницький окружний адміністративний суд закрив провадження у справі за позовом військового пенсіонера до Головного управління…

10.10.2026
  • Новини

Скільки треба спати, щоб зменшити ризик деменції: нове наукове дослідження

Науковці з Йоркського університету в Канаді визначили оптимальну норму нічного сну, яка допомагає захистити мозок…

10.10.2026