Новини

Вчені визначили поєднання продуктів, які можуть підвищувати ризик деменції

Раніше ми писали, що неврологи розкрили секрети профілактики деменції: 5 незвичних звичок.

Французькі дослідники з Університету Бордо виявили, що не лише окремі продукти, але і їх певні поєднання можуть впливати на ризик розвитку деменції. Про це йдеться у їхній науковій роботі, опублікованій у журналі Neurology.

Що таке деменція та як вона пов’язана з харчуванням?

Деменція – це синдром, що супроводжується порушенням когнітивних функцій, зниженням пам’яті, уваги та мислення. Вона виникає через ураження нейронів головного мозку і може розвиватися під впливом різних факторів, включаючи неправильне харчування.

Попередні дослідження вже вказували на зв’язок між дієтою та ймовірністю виникнення деменції. Зокрема, недостатність корисних речовин, таких як вітаміни, мінерали та жирні кислоти, а також надмірне споживання продуктів, що містять шкідливі жири та добавки, можуть негативно впливати на здоров’я мозку.

Які продукти можуть бути небезпечними?

Науковці більше десяти років аналізували харчові звички сотень людей. У дослідженні взяли участь 626 осіб, з яких 208 упродовж цього періоду отримали діагноз «деменція». Їхній раціон порівнювали з харчуванням 418 здорових людей.

Результати виявили цікаву закономірність:

  • Люди, які згодом захворіли на деменцію, споживали менше свіжих овочів та фруктів. Натомість вони часто поєднували перероблене м’ясо (ковбасу, сосиски, шинку) з білим хлібом, картоплею та супами.
  • Вони також мали схильність до комбінацій ковбасних виробів із картоплею, супами, йогуртами та консервованими фруктами (наприклад, вареними у сиропі).
  • Часто поєднували алкоголь із м’ясними та ковбасними закусками, що теж могло впливати на стан їхнього мозку.

Які висновки зробили вчені?

Дослідники наголошують, що отримані дані потребують подальших перевірок, але вже зараз можна зробити висновок:

  1. Надмірне споживання переробленого м’яса та його поєднання з незбалансованими продуктами може сприяти розвитку деменції.
  2. Важливо контролювати свій раціон, замінюючи шкідливі продукти на корисні – овочі, фрукти, рибу та цільнозернові продукти.
  3. Дотримання принципів здорового харчування може знизити ризик когнітивних порушень у майбутньому.

Вчені радять мінімізувати споживання ковбасних виробів та натомість віддавати перевагу свіжій їжі, яка забезпечить мозок необхідними поживними речовинами.

Читайте також:

Новое на сайте

  • Новини

За добу вже такі як треба: швидкий рецепт хрустких малосольних огірків на мінералці

Влітку особливою популярністю користуються малосольні огірки. Один із найшвидших способів їх приготування передбачає використання сильногазованої…

14.06.2026
  • Новини

Гороскоп на тиждень 15–21 червня: кому зірки обіцяють успіх і добрі новини

Третій тиждень червня мине під знаком виважених рішень і практичного підходу до справ. Астрологи радять…

14.06.2026
  • Пенсійна справа

Пенсійний фонд попередив: які дані треба терміново оновити, щоб не втратити виплати

Українським пенсіонерам рекомендують перевірити свої персональні дані в системі Пенсійного фонду. У ПФУ наголошують: неточності…

14.06.2026
  • Новини

Фінансова вікова “подушка безпеки”: скільки грошей треба відкласти до 30, 40 і 60 років

Розмір фінансових накопичень зазвичай збільшується разом із віком, однак рівень заощаджень залежить не лише від…

14.06.2026
  • Новини

Мобілізація у червні: за яких умов чоловіків звільняють від ВЛК – пояснення Міноборони

Військовозобов'язані українці, що отримали відстрочку від мобілізації або мають чинне бронювання, не зобов'язані проходити військово-лікарську…

14.06.2026
  • Новини

Трампу вже 80: які світові лідери ще старіші за президента США, але не збираються на пенсію

14 червня президенту США Дональду Трампу виповнюється 80 років, і він є одним із найстаріших…

14.06.2026