У новому відео на Youtube-каналі “На пенсії” експерт нашого видання, журналіст Сергій Коробкін відповідає на такі запитання:
Негласно це називається податок на розкіш, проте система нарахування змушує сплачувати однаково цей податок і тих, хто володіє елітним маєтком, і тих, хто має старий великий будинок із такою самою площею.
Оподаткуванню підлягають:
Цей податок іде до місцевого бюджету, тому конкретний розмір податку визначається рішенням сільської, селищної або міської ради залежно від місця розташування нерухомості.
Дізнатися податкову ставку у своїй області можна, зокрема, на сайті податкової служби. За законом ставка податку розраховується у відсотках від мінімальної заробітної плати на 1 січня звітного року і не може бути меншою, ніж 1,5% за м².
Оскільки у 2024 році податок сплачується за 2023 рік, то враховують мінімальну заробітну плату, яка була станом на січень минулого року, у 2023 році вона становила 6 700 грн. Тобто за кожен зайвий м² доведеться заплатити 100 грн 50 коп.
Наприклад, якщо у вас квартира 80 м², то сплатити податок доведеться за зайвих 20 м² – це буде 2 010 грн. А у 2025 році за таку квартиру потрібно буде сплатити вже 2 130 грн, бо мінімалка вже зросла до 7 100 грн станом на 1 січня 2024 року.
Якщо ж у вас є будинок 200 м², то доведеться заплатити за 80 зайвих м². Це у 2024 році за 2023 рік коштуватиме вже 8 040 гривень.
Якщо нерухомість розділена між членами сім’ї, то ліміт застосовується для кожного з них.
Тут важливий нюанс. Припустимо, у будинку 200 м² проживають 4 людини, він записаний на чотирьох, поділений і приватизований. Тобто одна частка належить чоловікові, ще одна – дружині, дві частки – двом дорослим дітям. Таким чином кожен володіє часткою в розмірі 50 м². Жоден із членів сім’ї не повинен нічого платити в цьому випадку.
А ось якщо цей будинок записаний тільки на одну людину, то тоді доведеться сплатити податок 8 000 грн.
Також потрібно знати, що за занадто великі житлові площі (квартира понад 300 м² або будинок понад 500 м²) потрібно буде сплатити додатково ще 25 000 грн після сплати 1,5% податку за кожен зайвий квадратний метр.
Про те, коли потрібно сплачувати податок і хто звільняється від нього, у новому відео на Youtube-каналі “На пенсії” експерт нашого видання, журналіст Сергій Коробкін.
Вас також можуть зацікавити новини:
Пенсійний вік в Україні 54 роки? Коли українці зможуть вийти на пенсію (відео)
Квітень 2024: що зміниться з початку місяця для пенсіонерів і не тільки для них (відео)
9 жовтня 2026 року Землю очікує геомагнітне збурення після потужного спалаху на Сонці. NOAA попереджає…
В Іркутській області Росії після смерті 28-річної лаборантки науково-дослідного інституту Дар'ї Шипілової спалахнув гучний скандал.…
В Україні можуть припинити виплату пенсії по інвалідності, якщо ПФУ виявить порушення законодавства. Ось 3…
Оновлення садових меблів, фарбування металевого паркану чи цоколя дачного будинку нерідко закінчується розчаруванням вже наступної…
Кабмін оголосив рішення щодо тарифів на електроенергію для населення на період опалювального сезону 2026/2027 років.…
З 22 жовтня 2026 року для пенсіонерів зі статусом ВПО змінюються правила пенсійного забезпечення. Новий…