Новини

Частину українців звільнили від сплати податку за земельні паї та ділянки: хто може не платити

Так, згідно з приписами п.п. 283.1.1 та 283.1.5 п. 283.1 ст. 283 Податкового кодексу України (далі — НК України) визначено, що земельний податок не сплачується на постійній основі, зокрема щодо таких видів земельних ділянок:

  • сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов’язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення та посиленого радіоекологічного контролю), та хімічно забруднених з ведення сільського господарства;
  • земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розплідниками багаторічних плодових насаджень;

А це означає, що власники та користувачі таких земельних ділянок не повинні сплачувати земельного податку.

Слід зазначити, що також не нараховується та не сплачується земельний податок за земельні ділянки державної та комунальної власності, які розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих територіях України, визначені Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окуповані російською федерацією наказом Мінреінтеграції №309 від 22.12.2022 року: за 2022 рік – у частині земельних ділянок (часток/паїв), що перебувають у власності або користуванні фізичних осіб; з 01.03.2022 року по 31.12.2022 року — у частині земельних ділянок (часток/паїв), що перебувають у власності або користуванні юридичних осіб та ФОП.

При цьому якщо платник податків уже задекларував за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов’язання щодо сплати земельного податку, то він має право відкоригувати нараховані податкові зобов’язання за період березень 2022 – грудень 2023 року шляхом подання уточнюючих податкових декларацій.

У той же час, якщо платник податків уже отримав за 2022 або 2023 рік податкове повідомлення-рішення за земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню відповідно до цих нововведень, то останні підлягають скасуванню (відкликанню), а грошові зобов’язання та податковий борг анулюванню.

Якщо ж платник податків уже сплатив відповідне податкове зобов’язання, ці кошти підлягають зарахуванню виключно у рахунок майбутніх платежів за земельний податок, крім тих випадків, коли платник має податковий борг, тоді ця сума зарахується в рахунок його погашення.

Нагадаємо, раніше ми розповідали, що власникам житла доведеться заплатити суттєві податки.

Джерело: Агропортал

Новое на сайте

  • Статті

Що відбувається з людиною, коли їжі стає вдвічі менше: урок Міннесотського експерименту

Голодування часто сприймають як повну відмову від їжі. Але цим словом називають і часткове зменшення…

07.10.2026
  • Новини

Тариф на газ з 1 листопада 2026 року: скільки платитимуть українці

Уряд та енергетичні компанії підтвердили гарантію стабільності тарифів щонайменше до кінця майбутнього опалювального сезону. Дізнайтесь,…

07.10.2026
  • Новини

Заповіт не завжди гарантує спадщину: 7 випадків, коли він втрачає чинність

Заповіт не завжди гарантує, що майно після смерті власника перейде саме тій людині, яку він…

07.10.2026
  • Новини

Не користуєтеся газом, але платите за доставку: коли від цієї плати можна відмовитися

Чимало споживачів вважають, що якщо газом не користуватися, платити за його доставку не потрібно. Але…

07.10.2026
  • Новини

Виплати ВПО продовжили до 36 місяців: хто з переселенців може їх отримувати

Виплати на проживання для переселенців продовжили, але отримувати допомогу зможуть не всі ВПО. Розповідаємо, кого…

07.10.2026
  • Новини

Останнє тепло перед похолоданням: детальний прогноз погоди 7 жовтня за регіонами

У середу, 7 жовтня, Україна залишиться під впливом антициклону — опадів не очікується, а повітря…

06.10.2026