Новини

Стало відомо, хто звільняється від сплати земельного податку у 2023 році

Земельний податок – скільки потрібно платити

Ставка податку за земельні ділянки, нормативна грошова оцінка яких зроблена, встановлюється в розмірі не більше 3% від їх нормативної грошової оцінки:

  • для земель загального користування — не більш 1% їхньої нормативної грошової оцінки;
  • для сільськогосподарських угідь — не менше 0,3% і не більш 1% їхньої нормативної грошової оцінки;
  • для лісових земель — не більше 0,1% їхньої нормативної грошової оцінки.

Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, нормативна грошова оцінка яких не проводилася, встановлюється у розмірі:

  • не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області;
  • для сільськогосподарських угідь — не менш 0,3% та не більш 5% нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області;
  • для лісових земель — не більш 0,1% нормативної грошової оцінки площі ріллі по області.

Кому не потрібно сплачувати податок за земельну ділянку

  • особам з інвалідністю I та II групи;
  • особам, які виховують трьох і більш дітей віком до 18 років;
  • пенсіонерам (за віком);
  • ветеранам війни та особам, на яких поширюється дія Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
  • особам, визнаним законом, постраждалими в результаті Чорнобильської катастрофи;
  • на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі при передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання в рамках граничних норм:

  • для ведення особистого сільського господарства — в розмірі не більше 2 га;
  • для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка): в селах — не більше 0,25 га, в селищах — не більше 0,15 га, в містах — не більше 0,10;
  • для індивідуального дачного будівництва — не більше 0,10 га;
  • для будівництва індивідуальних гаражів — не більше 0,01 га;
  • для ведення садівництва — не більше 0,12 га.

Нарахування земельного податку провадиться податковими органами (за місцем розташування земельної ділянки) індивідуально для кожної фізичної особи на підставі даних Державного земельного кадастру.

Хто звільняється від сплати земельного податку під час воєнного стану

Через повномасштабне вторгнення Росії Верховна Рада внесла зміни в Податковий кодекс, які вступили в силу з 17 березня 2022 року.

Згідно з ними, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, в якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується і не сплачується плата за земельні ділянки (земельні частки (паї), розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської федерації, і перебувають у власності чи користуванні, або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як забруднені вибухонебезпечними предметами та/або на яких є фортифікаційні споруди.

Список територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окуповані Російською федерацією, затверджує Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій.

Нагадаємо, раніше ми розповідали про мінімальний податок на землю і хто його зобов’язаний платити.

Джерело: finance

Новое на сайте

  • Новини

Чи підвищать пенсії у 2027 та в кого зростуть виплати: відповідь народної депутатки

У проєкті державного бюджету на 2027 рік видатки на соціальні програми зростуть на 72 мільярди…

10.10.2026
  • Новини

Відключення світла 10 жовтня: графіки обмеження електроенергії по областям

У суботу, 10 жовтня, в Україні запроваджуються графіки погодинних відключень електроенергії для побутових споживачів та…

10.10.2026
  • Новини

ПФУ нарахував лише 100–135 гривень: суди пояснили, якою насправді має бути індексація пенсій

Деякі пенсіонери після індексації замість повноцінного перерахунку отримували до основної виплати лише невелику доплату. Тепер…

10.10.2026
  • Новини

Погода на вихідні, 10-11 жовтня: синоптики розповіли, де вихідні зіпсують дощі

Вихідні готують українцям погодний контраст. До чого готуватися жителям різних регіонів?

09.10.2026
  • Новини

Сонячна активність зростає: якою буде магнітна буря 10 жовтня

Чи варто хвилюватися через сонячні спалахи 10 жовтня? Фахівці зробили прогноз.

09.10.2026
  • Новини

Не відкладайте до весни: які овочі можна посіяти під зиму вже в жовтні

Не всі городні роботи варто відкладати до весни. Деякі овочі та зелень можна посіяти вже…

09.10.2026