Новини

У яких випадках продавець може відмовити в обслуговуванні?

Давайте розберемося, на якій підставі продавець може відмовитись обслуговувати клієнта.

Чи може продавець відмовити у продажу, якщо немає решти або розмінних грошей?

За правилами торгівлі так чинити не можна. Продавці повинні приймати паперові гроші та монети незалежно від їхнього номіналу. У касі мають бути кошти, щоб дати покупцю решту за товар. Продавець повинен стежити за наявністю розмінних грошей у касі , це входить до його обов’язків.

Продавець має право відмовитися продавати товар тільки якщо сумнівається в справжності грошей. Що стосується пошарпаних купюр, то це не привід відмовляти покупцю. У правилах торговельного обслуговування сказано, що зношені гроші є повноцінним платіжним засобом .

Продавець каже, що товар відкладено для іншого покупця та відмовляється його продавати. Це законно?

Це є законним, але є кілька обмежень. За правилами роздрібної торгівлі продавець може зберігати відкладену річ у торговому залі, разом із іншими товарами. В такому разі він має оформити товарний чек, у якому зазначено час щодо розрахунків. Якщо до зазначеного терміну покупець не сплатить за відкладений товар, то річ знову надходить у продаж і її може придбати будь-хто охочий. Коли письмових зобов’язань про відстрочку оплати або товарного чека немає, можна вимагати від продавця реалізації товару.

 

Правила дозволяють зберігати проданий товар у торговому залі. Його не обов’язково прибирати на склад або спеціальне місце. Але якщо це великогабаритна річ, наприклад, меблі, холодильник або пральна машина, то продавець повинен розмістити табличку з написом «Продано». Крім того, у продавця має бути договір про зберігання товару разом із копією чека. Заява продавця про те, що товар проданий і перебуває на зберіганні, якщо вона не підкріплена доказами, є порушенням закону про захист прав споживачів. Про це можна написати у Книзі скарг та пропозицій, або направити претензію до Держпродспоживслужби.

Чи може продавець відмовити в обслуговуванні без маски?

 

Може. Під час карантину заборонено обслуговувати покупців без маски . Продавець повинен у будь-якій формі та у будь-який спосіб попереджати клієнтів про необхідність надягати маску, яка закриває рот і ніс. Продавця можуть оштрафувати лише за те, що він пустив у торгове приміщення людину без засобів індивідуального захисту на обличчі.

Продавець повинен припинити обслуговування клієнта та викликати поліцію, якщо людина відмовляється надягати маску. За бездіяльність продавця можуть оштрафувати на суму від 3 400 до 5 100 гривень, йдеться у постанові Кабінету Міністрів України.

Читайте також:

Андрій Горін

Метки: держпродспоживслужба покупка споживач

Новое на сайте

  • Новини

В Ощадбанку вводять перевірки для клієнтів: кого торкнуться нові правила контролю

В Ощадбанку нагадали, що при розрахунках через касу клієнтам необхідно враховувати як комісії, так і…

05/10/2025 12:59
  • Новини

Індексація пенсій у 2026 році: що варто очікувати українцям

Данило Гетьманцев заявив, що індексація не покриває інфляцію та посилює соціальну несправедливість.

05/10/2025 11:51
  • Новини

Деяким українцям доведеться поновити документи на нерухомість

Міністерство юстиції України нагадує: якщо ви придбали нерухомість до 2013 року, зареєструйте своє право у…

05/10/2025 10:56
  • Новини

Коли підвищать пенсію: що зміниться з 2026 року та на скільки виростуть виплати

У проєкті Держбюджету на 2026 рік нарешті переглянули розмір прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати,…

05/10/2025 09:59
  • Новини

Піца у формі булочок – ідеальний швидкий сніданок за 30 хвилин

Поки сім'я у вихідні ще ніжиться в ліжку, можна приготувати швидкий і незвичайний сніданок. Любите…

05/10/2025 08:35
  • Новини

Газета «На пенсії» святкує 20 років і презентує нове гасло

4 жовтня газеті «На пенсії» 20 років. За цей час вона стала надійним другом і…

05/10/2025 07:18