Новини

У яких випадках продавець може відмовити в обслуговуванні?

Давайте розберемося, на якій підставі продавець може відмовитись обслуговувати клієнта.

Чи може продавець відмовити у продажу, якщо немає решти або розмінних грошей?

За правилами торгівлі так чинити не можна. Продавці повинні приймати паперові гроші та монети незалежно від їхнього номіналу. У касі мають бути кошти, щоб дати покупцю решту за товар. Продавець повинен стежити за наявністю розмінних грошей у касі , це входить до його обов’язків.

Продавець має право відмовитися продавати товар тільки якщо сумнівається в справжності грошей. Що стосується пошарпаних купюр, то це не привід відмовляти покупцю. У правилах торговельного обслуговування сказано, що зношені гроші є повноцінним платіжним засобом .

Продавець каже, що товар відкладено для іншого покупця та відмовляється його продавати. Це законно?

Це є законним, але є кілька обмежень. За правилами роздрібної торгівлі продавець може зберігати відкладену річ у торговому залі, разом із іншими товарами. В такому разі він має оформити товарний чек, у якому зазначено час щодо розрахунків. Якщо до зазначеного терміну покупець не сплатить за відкладений товар, то річ знову надходить у продаж і її може придбати будь-хто охочий. Коли письмових зобов’язань про відстрочку оплати або товарного чека немає, можна вимагати від продавця реалізації товару.

 

Правила дозволяють зберігати проданий товар у торговому залі. Його не обов’язково прибирати на склад або спеціальне місце. Але якщо це великогабаритна річ, наприклад, меблі, холодильник або пральна машина, то продавець повинен розмістити табличку з написом «Продано». Крім того, у продавця має бути договір про зберігання товару разом із копією чека. Заява продавця про те, що товар проданий і перебуває на зберіганні, якщо вона не підкріплена доказами, є порушенням закону про захист прав споживачів. Про це можна написати у Книзі скарг та пропозицій, або направити претензію до Держпродспоживслужби.

Чи може продавець відмовити в обслуговуванні без маски?

 

Може. Під час карантину заборонено обслуговувати покупців без маски . Продавець повинен у будь-якій формі та у будь-який спосіб попереджати клієнтів про необхідність надягати маску, яка закриває рот і ніс. Продавця можуть оштрафувати лише за те, що він пустив у торгове приміщення людину без засобів індивідуального захисту на обличчі.

Продавець повинен припинити обслуговування клієнта та викликати поліцію, якщо людина відмовляється надягати маску. За бездіяльність продавця можуть оштрафувати на суму від 3 400 до 5 100 гривень, йдеться у постанові Кабінету Міністрів України.

Читайте також:

Андрій Горін

Метки: держпродспоживслужба покупка споживач

Новое на сайте

  • Новини

Новий урожай українських кавунів вже у продажу: чому дорого і що буде далі

Українські фермери розпочали збір кавунів, але поки що врожай продають за підвищеною ціною. Чому кавуни…

06/07/2025 09:54
  • Статті

Посилка з міною: як херсонець урятував себе від вірної смерті

Отримати повідомлення про посилку - буденність. Але в умовах війни це навіть може стати смертельною…

06/07/2025 08:59
  • Статті

Як повернути пенсію, якщо не пройшли ідентифікацію вчасно

Через прострочену ідентифікацію чи неактивний рахунок тисячі пенсіонерів-ВПО залишилися без виплат. Нова ухвала Кабміну дозволяє…

06/07/2025 07:47
  • Новини

Чи можна не працювати під час повітряної тривоги і отримувати зарплату

Чи має право роботодавець вимагати від працівника виконувати свою роботу під час повітряної тривоги?

06/07/2025 06:34
  • Новини

Магнітні бурі на неділю, 6 липня – який вплив на здоров’я

Магнітні бурі впливають на здоров'я багатьох людей, і щоб добре підготуватися до складного періоду, потрібно…

05/07/2025 21:55
  • Новини

Обмін паспортів: кому потрібно терміново обновити документи

Деякі паспорти можуть втратити чинність – і ви залишитися без документа. Що саме стати причиною…

05/07/2025 21:03