Середа, 19 Червня, 2024
ГоловнаНовиниТОП трендів для медіа із Всесвітнього медійного конгресу у Копенгагені

ТОП трендів для медіа із Всесвітнього медійного конгресу у Копенгагені

Этот материал также доступен на русском языке
26-29 травня в Копенгагені відбувся Всесвітній медійний конгрес WAN-IFRA, в якому взяли участь 1100 учасників із 75 країн, 123 спікери та 500 компаній. За сприяння Асоціації «Незалежні регіональні видавці України» та міжнародних партнерів на Конгресі побували 14 медіа-менеджерів та журналістів з українських регіональних редакцій. Серед яких представники наших видань «Одеське життя» та «На пенсії».

Делегація з України першою відкривала тематичні панелі. Говорили про виклики та досягнення медіа в умовах війни, ділилися з іноземними колегами напрацюваннями, досвідом та реальною ситуацією в країні. Директор АНРВУ Оксана Бровко розповіла про міжнародну програму страхування журналістів, яка фактично є унікальною та єдиною для наших медійників. Загалом, за словами Оксани, за період реалізації проекту вже вдалося погодити понад 300 заявок на понад 1000 страхових днів. Наразі програму відновлено, координатори 24/7 консультують усіх, хто хоче отримати страхування під час робочих відряджень на небезпечні території.

Серед інших тем, які обговорювалися протягом кількох днів, — стрімкий розвиток штучного інтелекту та пов’язані з цим роботи, майбутнє друкованих газет, способи монетизації контенту, нові цифрові формати та можливості.

Асоціація «Незалежні регіональні видавці України» зібрала для вас основні тези, які звучали на Конгресі та можуть бути осмислені та втілені у поточному житті українських редакцій.

Справжній бум штучного інтелекту

Ключова фраза Всесвітнього медіаконгресу – штучний інтелект стане визначальним елементом майбутнього індустрії новин.

«Визначальний момент, друзі, – сказав виконавчий директор Financial Times Джон Ріддінг у своїй програмній промові. — Після цього конгресу ніхто не зможе сумніватися, що штучний інтелект лідирує. Добре це чи погано.

Але Нобелівська лауреатка Maria Angelita Ressa з Філіппін протиставила цьому твердженню зовсім іншу думку: «Світу загрожує фашизм і смерть демократії, медіа мають протиставити світові технологій світ фактів. А ще створювати свої верифіковані мережі зі своїми верифікованими користувачами, яким пропонуватиме верифіковані факти за прозорими алгоритмами».

Які можливості для медіа відкриває штучний інтелект

Під час конгресу було озвучено такі ключові моменти:

  1. Підвищена ефективність: штучний інтелект може автоматизувати рутинну звітність, створювати зведення новин та складати початкові версії історій, скорочуючи час та працю.
  2. Підвищений попит: оскільки штучний інтелект вирішує складніші завдання, новинні організації можуть шукати різноманітніший і складніший контент, стимулюючи попит.
  3. Підвищені очікування: споживачі можуть очікувати персоналізованих стрічок новин, швидших оновлень та глибшого аналізу, що потребує передових інструментів штучного інтелекту.
  4. Найбільші інвестиції: організаціям новин, можливо, доведеться інвестувати в передові системи штучного інтелекту, дослідження та розробки та покращену інфраструктуру, що збільшує витрати.
  5. Зміна навичок: перепідготовка або найм персоналу, кваліфікованого в галузі штучного інтелекту, включаючи фахівців з обробки даних та фахівців із штучного інтелекту, збільшує витрати.

Кожен медіа матиме власний штучний інтелект

Після Конгресу на сторінках WAN-IFRA з’явилася інформація про те, що Всесвітня асоціація видавців новин співпрацює з OpenAI, щоб запустити Newsroom AI Catalyst. Тобто глобальне партнерство щодо прискорення впровадження штучного інтелекту в ньюзрумах для понад 100 видавців новин у Європі, Латинській Америці, Азіатсько-Тихоокеанському регіоні та Південній Азії. Програма акселератора триватиме три місяці для кожної команди, включаючи модулі, практичні воркшопи, міні-хакатон і шоу-кейс. Програма розпочнеться з особистого воркшопу для учасників та тренерів, щоб познайомитись один з одним та розпочати проект створення прототипів штучного інтелекту. Учасники вийдуть із програми з чіткою ідеєю та планом, як розгорнути ІІ у своїй редакції. Таким чином медіакомпанії зможуть зменшити витрати, маючи власні інноваційні розробки.

У чому полягає шлях до фінансового успіху

Цікаве узагальнення однієї із сесій про монетизацію та фінансовий успіх медіа запропонував головний виконавчий директор WAN-IFRA Vincent Peyregne. Як представники успішних медіа-організацій забезпечили зростання виручки та прибутку на тлі складної економічної ситуації?

Шлях до фінансового успіху, за їхніми спостереженнями, включає:

Інвестування в стратегію даних, яка пропонує чітке уявлення про аудиторію, її шляхи та показники конверсії.

Використовуючи цей інсайт, можна створити ступінчастий асортимент продукції від мас-маркету до ніші. Це забезпечує високу цінність комерційних елементів.

Комерційне зростання підживлюється мультиплатформним нативним контентом, який природно переплітається з редакційними.

Оновлено фокус на подіях та еволюція ціннісної пропозиції у живих зв’язках.

Рушійною силою для цього є операційна структура, яка повідомляє про чіткі цілі і узгоджує бізнес, процеси і людей, які за нею стоять.

– Звучить просто! Але, незважаючи на те, що це відносно легко передбачити, набагато важче здійснити, – казав Vincent Peyregne.

Що буде з друкованими виданнями – газетами та журналами

Якщо з цифровими форматами все більш-менш зрозуміло, що в майбутньому буде з принтом? Щодо цього на панелях звучали не дуже оптимістичні прогнози. Більшість видавців сходилися з тим, що стрімкий розвиток технологій витіснить газету з ринку. Хоча й тут не так однозначно.

На одній з сесій президент Світової асоціації видавців новин WAN-IFRA Ladina Heimgartner заявила наступне: «Я цілком впевнена, що в майбутньому друк переживе ренесанс. Це вдасться небагатьом. Говорю не про щоденні газети, а про високоякісні журнали чи газети. Чому? Тому що мати в руках такий друкований екземпляр – це розкіш. Тому зараз настав час подумати про завдання, які ми виконуємо. Щоб виробляти професійний продукт, який матиме цінність користувача».

Довідка

WAN-IFRA, Всесвітня асоціація видавців новин, є глобальною організацією світової преси. Його місія полягає в захисті прав журналістів і видавців у всьому світі на роботу незалежних ЗМІ. Членам надають досвід і послуги, щоб впроваджувати інновації та процвітати в цифровому світі та виконувати свою важливу роль у суспільстві. Свою владу асоціація отримує завдяки своїй глобальній мережі з 3000 компаній, що видають новини, і технологічних підприємців, а свою легітимність – завдяки 60 асоціаціям видавців-членів, які представляють 18 000 видань у 120 країнах. Дивіться більше на wan-ifra.org.

Довідково про Асоціацію «Незалежні регіональні видавці України

Оксана Бровко очолює АНРВУ понад 15 років. За цей час за її ініціативи регіональні редакції змогли втілити багато важливих проєктів. Під час повномасштабного вторгнення підтримка Асоціації є життєво необхідною, адже фактично врятувала редакції від закриття та скорочення персоналу. Завдяки АНРВУ медіа отримували як фінансову, так і технічну підтримку.

До повномасштабного вторгнення росії на територію України, Оксана Бровко займалася професійним розвитком регіональних медіа, створюючи середовище та платформи для формування демократичної преси в країні. Починаючи з 24 лютого 2022р., організувала системну підтримку майже 100 незалежних регіональних медіа. Встановила потужні зв’язки з міжнародними донорами та медійними організаціями, лобіює інтереси незалежних регіональних медіа на міжнародних майданчиках, забезпечує інституційну та навчальну підтримку українських медіа під час війни, організовує фінансову та технічну підтримку жінок в медіа.

Організаторка Медійного Конгресу – платформи для регіональних медіа, що вже 13 років збирає фахівців-практиків з місцевих онлайн та друкованих ЗМІ для обміну практичним досвідом та спілкування з міжнародними спікерами.

Співзасновниця та керуюча проєктом Міжнародного фонду страхування журналістів, єдиного в Україні проєкту підтримки страхування медійників, що відвідують лінію фронту та деокуповані території.

Представниця в раді директорів WAN-IFRA – Всесвітньої Асоціації Новинних Медіа, членкиня оргкомітету WexFo.

Спікерка на міжнародних конференціях: WAN-IFRA Congress 2024, Копенгаген, INMA Subscription Summit, Стокгольм (2023), WexFo, Ліллехаммер (2023), Newspaper of the Year Award, Стокгольм (2023, 2024), Big Newspapers Day, Гельсінкі (2023), WAN-IFRA Newsroom Summit, Осло (2023), Global Investigative Journalism, Готенбург (2023).

Працювала членкинею спостережних рад, рад директорів низки регіональних медіа компаній. Була радницею з інвестицій в медіа норвезьких компаній Orkla Media та Berner Gruppen. Очолювала український підрозділ компанії Orkla Media.

Нині всі свої зусилля вона скеровує на подальшу підтримку та розвиток незалежної журналістики.

ДОВІДКА

Оксана Бровко народилася 10 грудня 1977 року в місті Запоріжжя. До школи жила з батьками в с. Басань, шкільні роки мешкала в місті Оріхів, Запорізької області

Батьки: Бровко Анатолій Олексійович та Бровко Наталія Миколаївна. Батько все життя присвятив сільському господарству, свого часу займав посаду керівника Оріхівського району, Запорізької області, потім керував фермерським господарством. Молодша сестра – Бровко Леся.

Навчалася у школі №3 та школі №1 міста Оріхова Запорізької області. Закінчила музичну школу, клас Фортепіано. Всі школи закінчила з відзнакою. З 1995 року навчалася в Запорізькому Національному Університеті, на економічному факультеті, отримала диплом з відзнакою.

Професійна діяльність – посада зараз. Як розпочала свій творчий шлях, на які компанії і коли працювала, що входило у обов’язки.

В медіа – від початку своєї професійної кар’єри, понад 24 роки.

15 років очолює Асоціацію Незалежних регіональних видавців України.

Організаторка Медійного Конгресу – платформи для регіональних медіа, що вже 13 років збирає фахівців-практиків з місцевих онлайн та друкованих ЗМІ для обміну практичним досвідом та спілкування з міжнародними спікерами.

Працювала членкинею спостережних рад, рад директорів низки регіональних медіа компаній. Була радницею з інвестицій в медіа норвезьких компаній Orkla Media та Berner Gruppen. Очолювала український підрозділ компанії Orkla Media.

Творчість (книги)

Авторка дитячої книги Малятам-кошенятам.

Громадська та інша діяльність

Міжнародний фонд страхування журналістів – співзасновниця та керуюча проєктом

WAN-IFRA – представниця в раді директорів

WexFoчленкиня оргкомітету міжнародного форуму World Expression Forum

Інтерв’ю та власні статті – посилання на публікації у ЗМІ.

Інтерв’ю WAN-IFRA, Всесвітня Асоціація: Два роки війни: як українські новинні медіа тримають оборону

Інтерв’ю IDNtimes.com, Індонезія: Труднощі виживання журналістів в умовах російсько-української війни

Інтерв’ю News Media Association: Журналістика має значення. Інтерв’ю Детектор медіа, 2022р.

Інтерв’ю te.20minut.ua: Такого українські журналісти ще не мали! Оксана Бровко про міжнародне страхування в гарячих точках

Фільм про українські регіональні медіа під час війни, частина 2, 2023 рік: Українські регіональні медіа: наша нова реальність

Фільм про українські регіональні медіа під час війни, частина 1, 2022 рік: Українські регіональні медіа: наша боротьба за незалежність

Сторінки в соціальних мережах:

Персональна сторінка в Facebook: FB

Персональна сторінка в LinkedIn: Linkdin

Сайт Асоціації Незалежних регіональних видавців України: airpu.org

Сторінка в Facebook Асоціації Незалежних регіональних видавців України

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні