Ситуацію прояснили у компанії YASNO.
Раніше ми розповідали, як платити за світло замість 2,64 гривень – 1,32.
Причина отримання платіжок з неправильними показаннями – несвоєчасна передача показань самим споживачем.
Алгоритм дій такий: оператор системи розподілу щомісяця розраховує обсяг споживання кожного клієнта. Для цього з попередніх показань лічильника віднімають поточні – це і буде кількість використаних кВт∙годин. Актуальних даних лічильника може бути суттєва похибка.
Адже в такому разі оператор системи розподілу змушений брати за основу показання, зафіксовані раніше, і виходячи з них розраховуватиме середньодобове споживання.
Тому, якщо ви, наприклад, не користувалися електрикою у приміщенні протягом кількох тижнів, не передали показання, то вам нарахують обсяг, як і в минулі періоди.
Таким чином, обсяг буде визначено за середнім, а не за фактичним споживанням.
Потім інформацію про кількість використаних кВт∙годин отримує постачальник, застосовує діючий тариф та виставляє рахунок.
Якщо оператор системи розподілу надав постачальнику середнє споживання клієнта, то сума сплати може відповідати очікуванням клієнта.
Щоб завжди мати коректний рахунок, потрібно передавати показання за два дні до кінця місяця та протягом трьох днів наступного.