Четвер, 18 Квітня, 2024
ГоловнаКомуналкаСпоживачам пояснили, хто відповідає за якість газу та як його перевірити

Споживачам пояснили, хто відповідає за якість газу та як його перевірити

Этот материал также доступен на русском языке
Одна з найпоширеніших споживчих скарг – на якість газу. Українці скаржаться, що для опалення потрібно використати набагато більшу кількість кубів, ніж це було раніше, газ просто не дає тепло.

Експерти інформаційно-консультаційного центру ГазПравда підказали українцям, що робити у такій ситуації.

Основний показник якості газу – теплота згоряння (калорійність) палива. Згідно з державними стандартами, вона повинна становити не менше ніж 7600 ккал/м 3 . Але українцям постачається якісніше паливо. У середньому його калорійність становить 8200 ккал/ м3 .

За якість газу у газорозподільній мережі відповідає облгаз. Якщо у вас є підозри, наскільки якісний газ надходить у ваше домогосподарство та який тиск у трубі, напишіть відповідну заяву до облгазу. Він зобов’язаний відреагувати протягом 2-5 днів та направити свого представника за місцем виклику.

Для перевірки якості газу облгаз має право залучати як свої, так і незалежні уповноважені законодавством хімлабораторії.

Що робити, якщо облгаз каже, що газ – якісний, але споживач із цим не згоден?

Споживач має право власним коштом ініціювати проведення аналізу фізико-хімічних показників природного газу в альтернативній хімлабораторії. Якщо перевірка підтвердить невідповідність газу стандартам, облгаз зобов’язаний перерахувати обсяг споживаного газу та виплатити споживачеві компенсацію. Якщо перевірка підтвердить, що газ відповідає стандартам, витрачені на лабораторні аналізи кошти не компенсують. Крім того, споживач повинен компенсувати облгазу витрати, понесені ним на перевірку якості та тиску газу.

Якщо суперечки щодо якості газу неможливо вирішити шляхом переговорів, розбіжності передаються на розгляд спеціалізованого органу або вирішуються у судовому порядку.

Читайте також:

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні