Вівторок, 18 Січня, 2022
ГоловнаНовиниУ яких випадках продавець може відмовити в обслуговуванні?

У яких випадках продавець може відмовити в обслуговуванні?

Этот материал также доступен на русском языке
Багато людей звикли до думки, що клієнт завжди має рацію. Якщо продавець має товар, а покупець має гроші, значить, угода має відбутися. Але іноді продавці відмовляють покупцям.

Давайте розберемося, на якій підставі продавець може відмовитись обслуговувати клієнта.

Чи може продавець відмовити у продажу, якщо немає решти або розмінних грошей?

За правилами торгівлі так чинити не можна. Продавці повинні приймати паперові гроші та монети незалежно від їхнього номіналу. У касі мають бути кошти, щоб дати покупцю решту за товар. Продавець повинен стежити за наявністю розмінних грошей у касі , це входить до його обов’язків.

Продавець має право відмовитися продавати товар тільки якщо сумнівається в справжності грошей. Що стосується пошарпаних купюр, то це не привід відмовляти покупцю. У правилах торговельного обслуговування сказано, що зношені гроші є повноцінним платіжним засобом .

Продавець каже, що товар відкладено для іншого покупця та відмовляється його продавати. Це законно?

Це є законним, але є кілька обмежень. За правилами роздрібної торгівлі продавець може зберігати відкладену річ у торговому залі, разом із іншими товарами. В такому разі він має оформити товарний чек, у якому зазначено час щодо розрахунків. Якщо до зазначеного терміну покупець не сплатить за відкладений товар, то річ знову надходить у продаж і її може придбати будь-хто охочий. Коли письмових зобов’язань про відстрочку оплати або товарного чека немає, можна вимагати від продавця реалізації товару.

 

Правила дозволяють зберігати проданий товар у торговому залі. Його не обов’язково прибирати на склад або спеціальне місце. Але якщо це великогабаритна річ, наприклад, меблі, холодильник або пральна машина, то продавець повинен розмістити табличку з написом «Продано». Крім того, у продавця має бути договір про зберігання товару разом із копією чека. Заява продавця про те, що товар проданий і перебуває на зберіганні, якщо вона не підкріплена доказами, є порушенням закону про захист прав споживачів. Про це можна написати у Книзі скарг та пропозицій, або направити претензію до Держпродспоживслужби.

Чи може продавець відмовити в обслуговуванні без маски?

 

Може. Під час карантину заборонено обслуговувати покупців без маски . Продавець повинен у будь-якій формі та у будь-який спосіб попереджати клієнтів про необхідність надягати маску, яка закриває рот і ніс. Продавця можуть оштрафувати лише за те, що він пустив у торгове приміщення людину без засобів індивідуального захисту на обличчі.

Продавець повинен припинити обслуговування клієнта та викликати поліцію, якщо людина відмовляється надягати маску. За бездіяльність продавця можуть оштрафувати на суму від 3 400 до 5 100 гривень, йдеться у постанові Кабінету Міністрів України.

Читайте також:

Андрій Горін

Нове на сайті