Вівторок, 25 Січня, 2022
ГоловнаНове в законодавствіБез штампів та паперових довідок: що потрібно знати про електронну прописку?

Без штампів та паперових довідок: що потрібно знати про електронну прописку?

Этот материал также доступен на русском языке
Верховна Рада остаточно ухвалила закон про зміну місця реєстрації онлайн.

Документ фактично скасував класичне поняття прописки зі штампом у паспорті або паперовим додатком до ID-картки та замінив її на цифровий аналог. Як це працюватиме, розповіли експерти Центру громадського моніторингу та контролю.

Як отримати прописку онлайн?

За даними Мінцифри, реєстрація місця проживання є найпопулярнішою державною послугою в Україні. Але не найпростішою. Для її оформлення потрібно особисто звернутися до центру надання адміністративних послуг і військкомату, зібрати низку паперових довідок, чекати кілька тижнів. Ухвалений закон дозволить перевести процедуру зміни місця реєстрації онлайн. Це можна зробити у програмі або на порталі “Дія”. Прописатися у власній квартирі можна буде автоматично. Для цього потрібно буде авторизуватися в “Дії”, яка підтягне дані про нерухомість, вибрати послугу “Зміна місця проживання” і завірити дію електронним підписом. Щоб прописатися в чужому житлі, потрібна буде згода власника та її підтвердження електронним підписом. Для отримання послуги потрібно буде заповнити електронну заяву, надати договір оренди, сплатити 55 гривень адміністративного збору та прикріпити квитанцію.

паспорт дия

Чиновники обіцяють, що оформлення електронної послуги зайбиратиме не більше 15 хвилин, її розгляд не більше доби. Інформація про нове місце проживання має підтягуватися до реєстру автоматично, а попередній запис – анулюватися.

Є свої плюси електронної прописки для чоловіків.

— Після зміни прописки чоловікам призовного віку, військовозобов’язаним та резервістам не треба йти до військкомату за старою адресою, щоб там знятися з обліку. Їхні дані у військкоматі за новим місцем проживання внесуть автоматично, — запевняє міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

У команді «Дії» зазначають, що місце реєстрації ніяк не впливатиме на право власності на житло, а лише повідомлятиме державу про фактичну адресу проживання. Завдяки електронній послузі також стане простіше зняти прописку. Це зможе самостійно зробити власник житла, раніше такої можливості не було.

Де і коли чекати на послугу?

Ухвалений закон не лише спрощує процес зміни прописки, а й робить її декларативною. Місце реєстрації стане неважливим для отримання більшості державних послуг. Оформити допомогу на дитину, пенсію або медичну допомогу стане можливим без прив’язки до місця прописки. Тепер закон дозволив громадам вести власні електронні реєстри, які синхронізуватимуться між собою та демографічним реєстром. Робота з підготовки цих змін забрала близько дев’яти місяців.

— Ми отримали дані з реєстрів усіх 1438 громад, провели верифікацію цих даних з архівом паспортів-книжок та демографічним реєстром — це дозволяє відображати актуальну прописку та автоматично змінювати її. Організували процес наповнення реєстру військовозобов’язаних. Налагодили взаємодію з реєстром прав Мін’юсту для автоматичного визначення власників майна, — пояснив заступник міністра цифрової трансформації Олексій Віскуб.

Закон набрав чинності з 1 грудня, і послуга запрацює по всій країні. При цьому зміна місця реєстрації й надалі буде доступна у паперовому вигляді у ЦПАП та виконавчих органах міських та сільських рад.

Тетяна Сярова

Читайте також:

Нове на сайті