Новини

Перебої зі світлом: коли можна вимагати компенсації

Нові стандарти якості постачань електроенергії набрали чинності з 1 серпня 2021 року. У яких випадках і в якому розмірі можна отримати компенсацію за перебої зі світлом?

Якою буде сума компенсації?

До ухвалення постанови планові перерви у подачі електроенергії могли тривати не більше доби. Тепер вони не повинні перевищувати 12 годин. А час, відведений на плановий ремонт в зимовий період, скоротився до шести годин.

Для виконання великих планових робіт – реконструкції та заміни мереж – тривалість перерв в електропостачанні не повинна перевищувати доби, а в зимовий період – восьми годин.  

Якщо ці терміни порушено, побутовий споживач має право вимагати від обленерго компенсацію в розмірі 200 гривень, і ще 50 гривень за кожну наступну годину без електрики. Для споживачів-юридичних осіб компенсація становить 600 гривень. За відсутності електрики більше 24 годин поспіль сума компенсації збільшується з 200 до 300 гривень.

Відповідно до закону, регіональні енергокомпанії вправі проводити за рік 11 планових відключень. Допустима кількість аварійних перерв, що тривають понад годину, протягом 12 місяців становить:

  • не більше шести годин для міст і селищ міського типу;
  • не більше восьми годин для сільської місцевості.

Що повинен зробити споживач?

Споживачі, яким часто відключають електрику, можуть звернутися з претензією до обленерго. Для цього потрібно написати заяву про надання компенсації за недотримання гарантованої кількості перерв в електропостачанні протягом 12 календарних місяців. Енергокомпанія зобов’язана відповісти абоненту, вказавши найменування лінії (трансформатора), до якої споживач підключений, кількість планових і аварійних відключень, кількість відключень не з вини обленерго, висновок про дотримання або недотримання стандарту якості надання послуги.

Якщо через стрибок напруги у споживача згоріли побутові прилади, НКРЕКП також радить звертатися по компенсацію до обленерго. А у разі відмови недобросовісного постачальника відшкодувати збитки слід поскаржитися на нього у Державну інспекцію з енергетичного нагляду.

Корисні телефони

З питання захисту своїх прав споживачі в першу чергу повинні звертатися до територіальних органів НКРЕКП або інспекцій з енергетичного нагляду. Дізнатися контакти цих організацій можна:

@ за телефоном інформаційно-довідкової служби Нацкомісії з регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (044) 204-70-72 (безкоштовно тільки для жителів Києва);

@ зателефонувавши на «гарячу лінію» Державної інспекції з енергетичного нагляду України (044) 204-79-27 (безкоштовно тільки для жителів Києва).

Метки: компенсація

Новое на сайте

  • Статті

Догляд за раною: що допоможе швидкому загоєнню?

Такі травми як порізи, проколи та забиття дуже часто зустрічаються у повсякденному житті. Серйозна рана…

09/05/2024 01:04
  • Новини

Скинете 10 років і виглядатимете стильно: омолоджуючі стрижки для жінок після 50 років

Жінка у будь-якому віці хоче виглядати привабливою. Однак пам'ятайте, що є зачіски, які додадуть років,…

08/05/2024 23:27
  • Новини

Огірки не хворітимуть і дадуть рекордний урожай – що потрібно додати при поливі у воду

Щоб огірки добре прижилися і пішли в ріст, потрібно забезпечити їм правильний догляд, який просто…

08/05/2024 22:57
  • Новини

Погода в Україні на четвер, 9 травня: антициклон принесе зниження температури

9 травня очікується дощ в Івано-Франківській та Криму, на решті території країни без опадів. Антициклон…

08/05/2024 22:18
  • Новини

​Магнітні бурі на четвер, 9 травня

 Чи треба очікувати геомагнітних хвилювань цього дня?

08/05/2024 21:31
  • Статті

Сонячна календула і в косметиці перша, і кліща знищить при демодекозі: спробуйте рецепт

Як часто корисні поради наших бабусь, мам, сусідів виявляються незамінною паличкою-виручалочкою і у побутових справах,…

08/05/2024 20:29