Статті

Як і чим потрібно змащувати підшипники?

Підшипники використовуються у вантажних та легкових автомобілях, побутовій техніці, промисловому устаткуванні, вентиляторах, насосах, турбінах, системах управління повітряної та космічної техніки, у звичайних годинниках, велосипедах та іграшках. Однією з головних причин передчасного виходу підшипника з ладу є неправильне змащення. Як і чому потрібно змащувати підшипники – поради фахівців Торгового дому «Галпідшипник»?

Мастило для підшипника – чому це важливо?

Конструкційно підшипники складаються із зовнішнього та внутрішнього циліндричних корпусів різних діаметрів. Між корпусами може бути шар мастила або спеціальна антифрикційна вкладка (для підшипників ковзання), або тіла кочення (для підшипників кочення).

Для підшипників кочення та ковзання критично важливою є наявність мастильної речовини. Змащення дозволяє:

  • мінімізувати рівень зношування;
  • мінімізувати можливість заклинювання підшипника під час роботи;
  • захистити поверхню корпусу та тіл кочення від впливу корозії;
  • захистити поверхню корпусу та тіл кочення від бруду, дрібних механічних пошкоджень від впливу абразивних частинок;
  • виводити з внутрішнього простору підшипника металеві мікрочастинки, що утворилися внаслідок зношування;
  • мінімізувати втрати енергії на тертя;
  • ефективно розподіляти тепло по поверхні корпусу для досягнення максимальної термічної рівноваги.

За оцінками фахівців, до половини випадків передчасного виходу підшипників з ладу пов’язано з нестачею або неправильним режимом змащування.

Як правильно змащувати підшипники?

Негативний вплив на режим роботи підшипника має як дефіцит, так і надлишок мастила. Надлишок мастильної речовини збільшує рівень внутрішнього тиску та призводить до перегріву підшипника, а дефіцит – до передчасного зношування. Найточнішим способом визначення оптимальної кількості мастила є використання методу ультразвукової діагностики рівня тертя.

Якщо спеціальна апаратура недоступна – розрахувати кількість мастила можна самостійно. Головними параметрами є розміри та тип підшипника, кількість та форма тіл кочення (для підшипників кочення), швидкість обертання та інші параметри експлуатації.

Головними параметрами для вибору типу мастила для конкретного підшипника є:

  1. температура експлуатації;
  2. частота обертання;
  3. рівень робочих навантажень;
  4. рівень вібрації;
  5. умови експлуатації.

Основними видами мастила для підшипників є: універсальні, високотемпературні, низькотемпературні, вібраційні суміші, суміші для харчової промисловості, мастила для великих механічних навантажень та екстремально високих температур.


*на правах реклами

Новое на сайте

  • Статті

Соцвиплати онлайн: покрокова інструкція подання на базову соціальну допомогу

Подати заяву на базову соціальну допомогу (БСД) тепер можна, не виходячи з дому через додаток…

12/10/2025 11:17
  • Статті

Українців можуть змусити платити аліменти на батьків похилого віку через суд

В умовах постійного зростання цін на продукти, комунальні послуги та ліки людям похилого віку все…

12/10/2025 10:19
  • Новини

Чому банк може списати гроші з картки

Пенсіонер виявив списання з картки банку. Розповідаємо, які дії вжити і куди скаржитися.

12/10/2025 08:51
  • Новини

Пісочний штрудель з капустою – несподіваний варіант улюбленого рецепту

Зазвичай штрудель печуть із тонкого тіста з солодкою начинкою. Але є й інший варіант.

12/10/2025 07:44
  • Новини

Що відбувається зі спадком, якщо немає спадкоємців?

Процедура спадкування в Україні чітко врегульована Цивільним кодексом. Вона визначає, хто має право отримати спадщину,…

12/10/2025 06:31
  • Новини

Землю накриє хвиля сонячної активності: що очікувати 12 жовтня

На вихідних очікується геомагнітна буря. Як пережити дні підвищеної активності Сонця?

11/10/2025 21:00