Статті

Як і чим потрібно змащувати підшипники?

Підшипники використовуються у вантажних та легкових автомобілях, побутовій техніці, промисловому устаткуванні, вентиляторах, насосах, турбінах, системах управління повітряної та космічної техніки, у звичайних годинниках, велосипедах та іграшках. Однією з головних причин передчасного виходу підшипника з ладу є неправильне змащення. Як і чому потрібно змащувати підшипники – поради фахівців Торгового дому «Галпідшипник»?

Мастило для підшипника – чому це важливо?

Конструкційно підшипники складаються із зовнішнього та внутрішнього циліндричних корпусів різних діаметрів. Між корпусами може бути шар мастила або спеціальна антифрикційна вкладка (для підшипників ковзання), або тіла кочення (для підшипників кочення).

Для підшипників кочення та ковзання критично важливою є наявність мастильної речовини. Змащення дозволяє:

  • мінімізувати рівень зношування;
  • мінімізувати можливість заклинювання підшипника під час роботи;
  • захистити поверхню корпусу та тіл кочення від впливу корозії;
  • захистити поверхню корпусу та тіл кочення від бруду, дрібних механічних пошкоджень від впливу абразивних частинок;
  • виводити з внутрішнього простору підшипника металеві мікрочастинки, що утворилися внаслідок зношування;
  • мінімізувати втрати енергії на тертя;
  • ефективно розподіляти тепло по поверхні корпусу для досягнення максимальної термічної рівноваги.

За оцінками фахівців, до половини випадків передчасного виходу підшипників з ладу пов’язано з нестачею або неправильним режимом змащування.

Як правильно змащувати підшипники?

Негативний вплив на режим роботи підшипника має як дефіцит, так і надлишок мастила. Надлишок мастильної речовини збільшує рівень внутрішнього тиску та призводить до перегріву підшипника, а дефіцит – до передчасного зношування. Найточнішим способом визначення оптимальної кількості мастила є використання методу ультразвукової діагностики рівня тертя.

Якщо спеціальна апаратура недоступна – розрахувати кількість мастила можна самостійно. Головними параметрами є розміри та тип підшипника, кількість та форма тіл кочення (для підшипників кочення), швидкість обертання та інші параметри експлуатації.

Головними параметрами для вибору типу мастила для конкретного підшипника є:

  1. температура експлуатації;
  2. частота обертання;
  3. рівень робочих навантажень;
  4. рівень вібрації;
  5. умови експлуатації.

Основними видами мастила для підшипників є: універсальні, високотемпературні, низькотемпературні, вібраційні суміші, суміші для харчової промисловості, мастила для великих механічних навантажень та екстремально високих температур.


*на правах реклами

Новое на сайте

  • Новини

Ціни на один з важливих продуктів різко зміняться до Нового року: скільки доведеться платити

До кінця року в Україні очікуються суттєві зміни на ринку жирних молочних продуктів — коливання…

27/11/2025 13:17
  • Статті

Кращі бренди США зі зручною доставкою до Молдови

Американські бренди давно стали світовими орієнтирами якості, інновацій та стилю. Від електроніки до одягу, від…

27/11/2025 12:11
  • Новини

Доплати до пенсій обмежили: хто з пенсіонерів залишиться без підвищень

Більшість пенсіонерів мають право на спеціальні надбавки до пенсії після досягнення певного віку. Втім, є…

27/11/2025 11:44
  • Новини

Оцифрування трудової книжки без роботодавця і для безробітних: куди звертатися

Пенсійний фонд дозволяє подавати документи на оцифрування трудової навіть тим, хто давно не працює. Розбираємося,…

27/11/2025 09:54
  • Новини

Позбудитеся плісняви назавжди: допоможе дуже простий розчин

З'явилася пліснява? Її легко позбутися за допомогою підручних засобів.

27/11/2025 09:14
  • Статті

Як 85-річний український скульптор перетворює біль війни на мистецтво боротьби

85-річний дніпровський скульптор Аркадій Гольдман усе своє життя працює з деревом, перетворюючи його на образи,…

27/11/2025 07:33