Статті

Як і чим потрібно змащувати підшипники?

Підшипники використовуються у вантажних та легкових автомобілях, побутовій техніці, промисловому устаткуванні, вентиляторах, насосах, турбінах, системах управління повітряної та космічної техніки, у звичайних годинниках, велосипедах та іграшках. Однією з головних причин передчасного виходу підшипника з ладу є неправильне змащення. Як і чому потрібно змащувати підшипники – поради фахівців Торгового дому «Галпідшипник»?

Мастило для підшипника – чому це важливо?

Конструкційно підшипники складаються із зовнішнього та внутрішнього циліндричних корпусів різних діаметрів. Між корпусами може бути шар мастила або спеціальна антифрикційна вкладка (для підшипників ковзання), або тіла кочення (для підшипників кочення).

Для підшипників кочення та ковзання критично важливою є наявність мастильної речовини. Змащення дозволяє:

  • мінімізувати рівень зношування;
  • мінімізувати можливість заклинювання підшипника під час роботи;
  • захистити поверхню корпусу та тіл кочення від впливу корозії;
  • захистити поверхню корпусу та тіл кочення від бруду, дрібних механічних пошкоджень від впливу абразивних частинок;
  • виводити з внутрішнього простору підшипника металеві мікрочастинки, що утворилися внаслідок зношування;
  • мінімізувати втрати енергії на тертя;
  • ефективно розподіляти тепло по поверхні корпусу для досягнення максимальної термічної рівноваги.

За оцінками фахівців, до половини випадків передчасного виходу підшипників з ладу пов’язано з нестачею або неправильним режимом змащування.

Як правильно змащувати підшипники?

Негативний вплив на режим роботи підшипника має як дефіцит, так і надлишок мастила. Надлишок мастильної речовини збільшує рівень внутрішнього тиску та призводить до перегріву підшипника, а дефіцит – до передчасного зношування. Найточнішим способом визначення оптимальної кількості мастила є використання методу ультразвукової діагностики рівня тертя.

Якщо спеціальна апаратура недоступна – розрахувати кількість мастила можна самостійно. Головними параметрами є розміри та тип підшипника, кількість та форма тіл кочення (для підшипників кочення), швидкість обертання та інші параметри експлуатації.

Головними параметрами для вибору типу мастила для конкретного підшипника є:

  1. температура експлуатації;
  2. частота обертання;
  3. рівень робочих навантажень;
  4. рівень вібрації;
  5. умови експлуатації.

Основними видами мастила для підшипників є: універсальні, високотемпературні, низькотемпературні, вібраційні суміші, суміші для харчової промисловості, мастила для великих механічних навантажень та екстремально високих температур.


*на правах реклами

Новое на сайте

  • Новини

У жодному разі не садіть чорнобривці поруч з цими рослинами: які «сусіди» категорично заборонені

У жодному разі не садіть чорнобривці поруч із певними овочами — вони можуть пригнічувати їхній…

27/08/2025 15:30
  • Новини

Незаслужено забутий рецепт 70-х: готуємо заливний пиріг з капустою

Якщо ви ніколи не пробували заливний пиріг з капустою, настав час відкрити для себе цей…

27/08/2025 14:57
  • Новини

У Мін’юсті зробили важливе уточнення щодо оформлення заповітів: що треба знати

Заповіт — це простий крок, що може врятувати родину від складної бюрократії. Міністерство юстиції нагадує:…

27/08/2025 14:22
  • Новини

Пенсії українців «заморожуватимуть»: хто з пенсіонерів після перевірок залишиться без грошей

Банки посилюють контроль за пенсійними рахунками, що, в окремих випадках, може призвести до втрати доступу…

27/08/2025 13:36
  • Новини

Новий збір даних споживачів газу: до чого готуватися українцям

Газовики зробили важливе попередження стосовно контролю та перевірок споживачів блакитного палива. Що треба знати.

27/08/2025 12:55
  • Новини

Вимоги до стажу до 2028 року зростуть: частина українців не зможуть вийти на пенсію

Уряд продовжує пенсійну реформу: вимоги до страхового стажу знову зростуть. Що треба знати пенсіонерам.

27/08/2025 12:15