Понеділок, 18 Серпня, 2025
ГоловнаСпоживачПовернути гроші за неякісний товар можна: ваші права та дії

Повернути гроші за неякісний товар можна: ваші права та дії

Этот материал также доступен на русском языке
Неякісний товар чи погано надана послуга — не привід миритися. Ви маєте право на заміну, повернення грошей чи компенсацію. Розповідаємо, як правильно діяти.

Ключові тези:

  1. Перший крок – звернення до продавця чи виконавця. Направте письмову претензію та збережіть усі документи.
  2. Якщо не допомогло — скарга до органів захисту прав споживачів. Є гарячі лінії та можливість подати письмове звернення.
  3. Наступний крок – суд. Споживачі звільнені від сплати судового збору, можуть вимагати компенсацію та розірвання договору.

Придбали неякісний товар: що робити?

Ми всі купуємо товари й користуємося послугами. Але що робити, якщо вам продали неякісний товар або надали послугу неналежної якості?

1. Зверніться до продавця або виконавця послуги

Направте письмову претензію з вимогою замінити товар або повернути гроші. Збережіть усі документи: чеки, квитанції, гарантійні талони, інструкції (їхні ксерокопії додайте до письмової претензії).

2. Якщо проблему не вирішено

Подайте скаргу до відділу з питань захисту прав споживачів міської або районної ради. Це можна зробити:

  • телефоном через «гарячу лінію» (оформлять усне звернення);

  • письмово — особисто або поштою.

Також можна звернутися на цілодобову «гарячу лінію» Держпродспоживслужби за номерами:

(044) 364-77-80;
(
050) 230-04-28
або на урядову «гарячу лінію» 15-45.

3. Вимоги до письмового звернення

Згідно із Законом «Про звернення громадян» воно має містити:

  • прізвище, ім’я, по батькові та адресу;

  • контактний телефон;

  • опис проблеми та вимоги;

  • відомості про пільги (за наявності) і копію пільгового посвідчення;

  • підпис і дату.

Обов’язково додайте копію чека, квитанції або договору.

Якщо вимоги не дотримано, звернення повертають із роз’ясненням упродовж десяти днів.

4. Термін розгляду

За законом, звернення мають розглянути впродовж місяця, а ті, що не потребують додаткової перевірки, — не пізніше п’ятнадцяти днів.

5. Звернення до суду

Ви можете подати позов до місцевого суду. Споживачі звільняються від сплати судового збору у справах, пов’язаних із захистом їхніх прав. У позові вкажіть, у чому полягає порушення, і додайте докази. Ви можете вимагати:

  • розірвання договору купівлі-продажу;
  • відшкодування моральної шкоди.

Вас також можуть зацікавити новини:

Нове на сайті