Ключові тези:
Образливі коментарі, насмішки, напружена атмосфера в колективі, зневага — усе це може бути порушенням ваших трудових прав. Що робити?
Мобінг — це не просто неприємне ставлення, а психологічне цькування, яке робить роботу нестерпною.
У Кодексі законів про працю України (КЗпП), стаття 2-2, мобінг визначено як тривале і систематичне цькування працівника іншими працівниками або керівництвом.
Це можуть бути:
Мета таких дій — знецінити працівника, змусити його піти з роботи або підірвати авторитет.
1. Зверніться до керівництва: якщо вас принижують у корпоративному чаті, пишуть образи або обговорюють речі, не пов’язані з роботою, — це порушення.
Напишіть службову записку керівнику, у якій зазначте, що чат створено для робочого спілкування. Опишіть суть порушення, додайте скріншоти або роздруківки листування. Вкажіть, що поведінка колег є образливою і має ознаки мобінгу. Вимагайте вжити заходів згідно з трудовим законодавством.
2. Фіксуйте всі випадки цькування: якщо в колективі поширюють чутки, постійно насміхаються, створюють напруження — це також мобінг. Усе, що псує вашу ділову репутацію і моральний стан, — не норма. Ви маєте право вимагати здорового робочого середовища.
До обласного управління праці: подайте скаргу, у якій опишіть ситуацію на роботі. Поясніть, як це впливає на ваш стан. Додайте копії звернень, заяв, листування.
Також ви можете подати позов до суду з вимогою:
Якщо через мобінг погіршилося здоров’я, і це підтвердить суд, ви можете вимагати відшкодування витрат на лікування (стаття 173 КЗпП).
Читайте також:
Риболовля під забороною. З 1 листопада в Україні стартував сезон контролю на водоймах - де…
Як участь у бойових діях впливає на пенсію? У Міністерстві оборони змінили підхід до обліку…
Пенсійна реформа в Україні в черговий раз “забуксувала”. Одночасно реальна пенсія, з урахуванням інфляції, зменшується,…
Кінець фіксованим платіжкам? У 2026 році НКРЕКП вводить оплату за фактичне споживання газу.
Щоб уникнути проблем на кордоні українцям доведеться оформлювати нові паспорти. МЗС оновило правила.
Технічний збій чи людський фактор? Як клієнт ПриватБанку втратив чималеньку суму під час поповнення картки.