Заряджати електромобіль можна двома способами – в домашніх умовах власним зарядним пристроєм та на комерційних станціях. Зарядка будинку набагато зручніша і бюджетніша, а на ЕЗС в рази швидше.
Комерційні станції встановлюють тарифи залежно від багатьох факторів, включаючи типи конекторів та їхню швидкість віддачі, місцезнаходження та конкуренцію навколо. Наприклад, конектори для повільного заряджання змінним струмом пропонують тарифи близько 13-14 гривень за 1 кВт*год. Водночас конектори для швидкого заряджання постійним струмом просять 16-18 гривень за 1 кВт*год.
*Таблиця з приблизними розрахунками різних способів заряджання для 5 електромобілів.
Електромобіль | Ємність батареї, кВт/год | Зарядка за нічним тарифом (2,16 грн), грн | Зарядка за денним тарифом (4,32 грн), грн | На ЕРС (16 грн), грн |
---|---|---|---|---|
BYD Song Plus | 71,8 | 155 | 310 | 1149 |
Honda M-NV | 59 | 127 | 255 | 944 |
Nissan Leaf | 24 | 52 | 104 | 384 |
Zeekr 001 | 100 | 216 | 432 | 1600 |
Volkswagen ID.4 | 83 | 179 | 359 | 1328 |
Як бачимо, використання швидких станцій витратніше за бюджетом. Тому вони застосовуються власниками електромобілів у далеких поїздках або в екстрених ситуаціях, коли батарея розряджена і потрібно швидко зарядитися.
Купивши зарядну станцію для електромобіля, ви отримали можливість заряджати електромобіль у будь-який зручний час. Не потрібно стояти в довгих чергах, поки звільниться потрібний штекер або зарядиться батарея і повністю керувати зарядним процесом. Але, на тлі зростання тарифів для побутових споживачів, власники електрокарів трохи заметушилися. Але не все так погано, як здається.
Актуальний денний тариф – 4,32 гривні за 1 кіловат електроенергії, нічний тариф – 2,16 грн/кВт-год. Щоб користуватись таким тарифом, потрібно встановити двозонний лічильник (день-ніч). Щоб розрахувати зразкову вартість зарядки електромобіля, потрібно помножити ємність батареї на ціну 1 кіловат електрики. Наведемо приклад розрахунків для 3 популярних моделей електрокарів:
Звичайно, всі ці цифри можна отримати лише в ідеальних умовах, без урахування втрат в енергії. Насправді швидше за все вартість буде трохи вищою.
Однозначно, так! Попри помітне зростання вартості електрики, утримувати електрокар, як і раніше, дешевше, ніж автомобіль з ДВС.
Візьмемо для прикладу Nissan Leaf та Volkswagen ID.4, на яких 100 км пробігу коштуватимуть 192,5 та 237 гривень відповідно. Водночас 100 км пробігу на автомобілі з ДВС коштуватимуть набагато дорожче.
Навіть попри підвищення цін на електрику, електромобіль набагато вигідніший від класичних машин, і справа не тільки в зарядці. Список робіт з обслуговування електротранспорту в кілька разів менший, тому покупка “електрички” завжди буде вдалим вкладенням коштів.
*на правах реклами
Фахівці перевіряють вакансії, розміщені роботодавцями та кадровими агентствами.
Розсада добре прижилася, але з настанням спеки, незважаючи на поливи, кущики починають в'янути, а листя…
Порадуйте своїх рідних і гостей неймовірно ніжним десертом, який готується за лічені хвилини без особливих…
За своє століття існування кеди перетворилися із суто функціонального спортивного взуття на культурний феномен, що…
У кого з пенсіонерів можуть примусово вилучити пенсійні виплати і з чим це пов'язано.
Для власників банківських карток багатьох українських банків з літа діятимуть нові правила. Які саме обмеження…