Статті

Чому такі високі ціни на ремонт побутової техніки: як не втратити гроші

До редакції звернувся Микола Чуркін з Одеси, який повідомив, що здав у ремонт пилосос, а ціна – 650 гривень. Він вважає цю вартість завищеною.

Оформляйте договір і вимагайте чек

Наразі діє «Інструкція щодо надання послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури» (далі – Інструкція), редакція від 27.08.2000 року, де зазначено таке.

  • Замовлення оформлюється договором (квитанцією).
  • Під час приймання замовлення визначаються ознаки виробу, його оцінна вартість, які узгоджуються з замовником і позначаються у договорі (квитанції), що підтверджується підписом замовника.
  • У присутності замовника під час приймання замовлення визначається перелік несправностей, які мають зовнішні прояви. Остаточний перелік складових частин, необхідних для виконання замовлення, встановлюється у процесі виконання ремонту і узгоджується з замовником.
  • Вартість прийнятих у ремонт виробів встановлюється за погодженням із замовником або на підставі підтвердних документів з урахуванням терміну експлуатації і зазначається у договорі (квитанції).
  • Порядок розрахунків у готівковій або безготівковій формі визначається виконавцем за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання, часткова оплата з остаточним розрахунком під час отримання замовлення).
  • При розрахунках замовнику видається касовий чек.

Цих умов повинен був дотримуватися той, хто надавав вам послуги з ремонту пилососу. І ви, здаючи побутовий прилад, погоджувалися з цінами, знали про них.

Перевірка і гарантії є обов’язковими

Крім того, відповідно до Інструкції, зазначеної вище, відремонтовані вироби видаються замовнику після перевірки у його присутності працездатності виробу в обсязі замовлення. Вироби видаються з пломбою виконавця, якщо це передбачено нормативною документацією.

Замовлення має видаватися замовнику з гарантійним документом, у якому зазначається дата його видачі. У разі заміни під час ремонту складових частин, які мають гарантійні зобов’язання їхнього виробника, замовникові видається документ, який засвідчує наявність таких зобов’язань.

Під час видавання замовлення всі замінені складові частини мають бути повернуті.

Таким чином, ви повинні були при отриманні пилососу бачити, що він працює, і які саме деталі були замінені згідно з актом виконаних робіт.

Якщо пилосос працює неякісно, знову ламається і після ремонту у вас є скарги, можете вимагати повернення вам коштів, скаржитися до відділу захисту прав споживачів за місцем проживання. Або на «гарячу лінію» кол-центру «Держпродспоживслужби»: (050) 230-04-28.

Вікторія Гусакова, позаштатний юрист

Новое на сайте

  • Новини

Побутова хімія не знадобиться: прості способи легко помити вікна без розводів

Кожна господиня стикається з проблемою під час миття вікон - на склі залишаються розводи. Однак…

18/05/2024 19:26
  • Новини

Скільки доведеться заплатити за перебування в будинку для літніх людей – ціни та умови

Оформити літню людину в будинок для літніх людей не так уже й складно. У цьому…

18/05/2024 18:42
  • Новини

Ситуація на фронті залишається напруженою – зведення Генштабу на 18 травня

Противник, використовуючи перевагу в кількості особового складу, продовжує атакувати наші позиції. Українські захисники завдають ворогу…

18/05/2024 17:26
  • Новини

В Україні очікується паливний колапс: на заправках є запаси тільки на два тижні

Експерти очікують на виникнення дефіциту пального в країні. Розповідаємо в цьому матеріалі про фактори, які…

18/05/2024 16:25
  • Новини

Ніколи не викидайте бадилля від помідорів – воно ще знадобиться вам на городі

Ефективність народного засобу перевірена роками, тому помідорне бадилля давно цінується досвідченими дачниками. Розповідаємо в цьому…

18/05/2024 15:22
  • Новини

Ароматний лимонний пиріг із глазур’ю – чудове частування для затишного чаювання

Цей пиріг має дуже ніжну текстуру, він вологий і в міру солодкий. Випічка добре смакує…

18/05/2024 13:02