Про три з найбільш популярних міфів розповіли в Головному управлінні Пенсійного фонду Кіровоградської області.
Міф 1. Звертатися за субсидією необхідно кожні пів року
Правда. Домогосподарствам, які вже отримували субсидії минулого опалювального (неопалюваного) сезону, додатково звертатися та повторно подавати документи не потрібно. Перерахунок та виплата відбудуться автоматично, без повторного звернення членів цього домогосподарства.
Однак існують випадки, коли все ж таки необхідно подавати заново заяву та декларацію про доходи тим, хто раніше отримував субсидію. Наприклад, якщо членом домогосподарства здійснено купівлю більш ніж на 50 тисяч гривень або змінився склад сім’ї члена домогосподарства, або склад зареєстрованих у житловому приміщенні будинку, або змінився статус членів домогосподарства, або змінився перелік житлово-комунальних послуг, що отримуються, умов їх надання і тощо.
Крім того, після закінчення терміну отримання житлової субсидії автоматично на наступний термін не призначається субсидія для осіб, члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства, для орендарів, усередині переміщених осіб тощо.
Міф 2. Оформлення субсидій та пільг – це тривалий і складний процес.
Правда. Для призначення житлової субсидії вперше необхідно подати лише заяву та декларацію про доходи всіх членів сім’ї, які проживають у домогосподарстві, на яку планується оформити субсидію. З 01 грудня 2022 р. призначення субсидій та пільг відбувається за принципом екстериторіальності, тобто незалежно від місця проживання/реєстрації особи.
Є два шляхи подання документів: особисто та дистанційно. Особисто – особа, яка планує отримати допомогу на оплату житлово-комунальних послуг уперше, може надати документи під час звернення:
– до ЦНАП;
– до уповноважених посадових осіб виконавчих органів сільських, селищних, міських рад територіальних громад;
– у будь-який сервісний центр Пенсійного фонду України у будь-якій точці України.
Дистанційно – у будь-який зручний для одержувача послуги час, без черг та з економією часу та ресурсів.
При заповненні заяви та декларації необхідно покроково вносити відомості до всіх обов’язкових для заповнення полів.
Існує 4 шляхи подання цих документів дистанційно:
- В електронній формі через портал Дія.
- В електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України (за наявності кваліфікованого електронного підпису): www.portal.pfu.gov.ua.
- Через мобільний додаток “Пенсійний фонд”.
- Надсилання поштою на адресу головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.
Міф 3. За субсидіями та пільгами необхідно звертатися лише у травні та жовтні.
Правда. Житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону та розраховується:
- на неопалювальний сезон – з 01 травня до 30 вересня;
- на опалювальний сезон – з 01 жовтня до 30 квітня;
- для домогосподарств, які використовують природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення, житлова субсидія на опалювальний сезон – з 16 жовтня до 15 квітня включно.
Житлова субсидія на купівлю зрідженого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням громадян.
У разі подання заяви протягом двох місяців від початку опалювального (неопалюваного) сезону житлова субсидія призначається з початку такого сезону. Отже, звернутися по призначення субсидії можна протягом усього опалювального (неопалюваного) сезону. Однак слід пам’ятати, що для отримання субсидії на весь сезон слід звертатись заздалегідь – до початку опалювального (неопалювального) сезону або протягом двох місяців після його початку.
Пільги призначаються з місяця звернення за призначенням, але з раніше виникнення права.