«Для виходу на пенсію мені необхідно підтвердити в Пенсійному фонді дошлюбне прізвище. Свідоцтво про народження не годиться. А шлюб, зареєстрований 1996 року в Харкові, вже розірвано, і жодних документів не збереглося. Як мені бути?» – запитує українка із Хмельницької області.
У Пенсійному фонді підказали, що робити в такій ситуації. Насамперед потрібно отримати витяг з державного реєстру актів цивільного стану. Це можна зробити в будь-якому відділі РАГС незалежно від місця державної реєстрації акта цивільного стану та місця проживання заявника.
Як подати заяву на підтвердження дошлюбного прізвища?
Для отримання виписки з Реєстру подається заява/запит, в якій вказується одна з наступних відомостей про фізичну особу, щодо якої видається виписка з Реєстру:
• прізвище, ім’я та по батькові, дата та місце народження особи, щодо відомостей про яку отримано запит;
• серія та номер свідоцтва про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану, дата його видачі;
• реєстраційний номер, згідно з яким зареєстровано внесення відомостей про акт громадянського стану.
У разі подання заяви/запиту про надання виписки з Реєстру щодо актового запису про шлюб або розірвання шлюбу додатково вказуються прізвище, ім’я, по-батькові другого чоловіка.
Подати заяву/запит на отримання такого документа заявник може особисто або через законного представника:
• безпосередньо до відділу державної реєстрації актів цивільного стану;
• надіславши документи поштою (рекомендованим листом);
• в електронному вигляді через мережу Інтернет з використанням веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» на сайті https://dracs.minjust.gov.ua/.
Фізична особа при особистому поданні заяви/запиту про надання витягу з Реєстру пред’являє паспорт громадянина України або паспортний документ та у відповідних випадках документи, що підтверджують сімейні відносини.
Справжність підпису заявника на заяві, а також вірність копій паспорта громадянина України або паспортного документа та документів, що підтверджують родинні або сімейні відносини, має бути належним чином засвідчена.
У разі надсилання заяви поштовим зв’язком виписка з Реєстру надсилається заявнику поштою.
Якщо документи надсилаються в електронному вигляді через Інтернет з використанням веб-порталу, то подають заяву встановленої форми з накладенням кваліфікованих електронних підписів та відскановані копії необхідних документів. До заяви додається документ про внесення плати за видачу витягу з Реєстру або повідомлення про реквізити платежу (коду квитанції) для перевірки цього факту з використанням програмного продукту «check» або підтвердження права на безкоштовне отримання витягу з Реєстру.
Нагадаємо, раніше ми розповідали, хто буде доставляти пенсії українцям під час війни.