На ці запитання відповіла міністерка соціальної політики Оксана Жолнович.
Оксана Жолнович нагадала, як раніше відбувався процес нарахування субсидій.
«Ця складна логістика призводить до затримок із виплатами, адже такий рух грошей потребує фізичної присутності працівників на своїх робочих місцях. Саме під час війни ми почали розуміти, що така довга складова потребує швидкого переформатування. Наприклад, у Херсоні за старою формулою зараз неможливо призначити жодних виплат, бо там люди дуже часто не працюють на своєму робочому місці», – зауважила Оксана Жолнович.
Також важливий момент, що наявність паперових реєстрів і навіть локальних систем даних призводить до того, що вони можуть потрапити до рук диверсантів/окупантів.
«Тому на початку війни всім УСЗН було надано вказівку знищити свої бази. Наприклад, у Київській області (після звільнення) у нас їх просто немає і зараз у нас триває складний процес оновлення цих відомостей», – сказала Жолнович.
За її словами, Пенсійний фонд таких проблем не має, тому що людина звертається до ЦНАПу, Управління ПФУ або робить заявку через особистий пенсійний онлайн-кабінет. Ця заявка є екстериторіальною, тобто не прив’язаною до місця реєстрації людини, яка звертається за допомогою. У ПФУ вже реалізовано цифровий інструмент, який підключає кожну людину через певне «хмарне середовище». Тобто вся інформація зберігається на центральних серверах та у хмарах (в інших країнах).
«Так ми не втрачаємо інформацію і не дозволяємо до неї доступитися будь-кому, якщо персональний комп’ютер, наприклад, у зоні бойових дій – до нього відрізається доступ. А екстериторіальність обробки заявок передбачає, що вони прямують працівникам ПФУ, незалежно від того, в якому регіоні України вони знаходяться. І це тримає певний баланс», – наголосила міністерка.
Система ПФУ, на відміну Мінсоцполітики, відкидає зайві ланки. Людина звертається за субсидією до ЦНАПу, потім передається на уповноваженого працівника ПФУ у будь-якій точці України. ПФУ вже має реєстри, що містять величезний обсяг даних, що дозволяють оперативно верифікувати заявку (і це одна точка обміну інформацією, а не 700, як у випадку з УСЗН), прийняти відповідне рішення і одразу направити кошти на рахунок тієї чи іншої людини.
Укрпошта оголосила про новий підхід до обслуговування клієнтів. Що потрібно знати, щоб отримати потрібну послугу.
Вперше за весь час під вогнем опинився урядовий квартал. Чи означає це, що росіяни прорвали…
В Україні з’явилася шахрайська схема, через яку можна миттєво втратити всі кошти на банківській картці.…
Частині пенсіонерів доведеться повернути вже отримані пенсійні виплати. Кого саме це стосується та з чим…
Сонце і теплі дні поки що тримаються в більшості регіонів, проте синоптики попереджають про зміни…
Частина отримувачів допомоги на житлово-комунальні послуги вже з вересня отримуватимуть менше. Кому зменшили виплати й…