Понеділок, 5 Грудня, 2022
ГоловнаПенсійна справаЯк підтвердити зарплату, якщо підприємство було ліквідовано? – «Закидайте чиновників листами», радить...

Як підтвердити зарплату, якщо підприємство було ліквідовано? – «Закидайте чиновників листами», радить юрист

Этот материал также доступен на русском языке
Порядок № 919 дозволяє вирішити проблему, якщо не збереглися відомості про нарахування заробітної плати. В такому разі управління праці та соціального захисту має видати довідку про середню зарплату по галузі.

«Я на пенсії з 2010 року, маю стаж 34 роки. Тоді здав для призначення пенсії всі документи, окрім довідки про зарплату за 5 років. Господарство було ліквідовано без правонаступника, архіви не збереглися. Мені призначили мінімальну пенсію. Але свого часу не попередили про існування Постанови Кабінету Міністрів № 919 від 5 липня 2006 року. Відповідно до цієї постанови, я міг скористатися довідкою про середню зарплату по галузі, яку видає управління соцзахисту. Але мені таку довідку не видають, мотивують тим, що це було можливо тільки при призначенні пенсії, а зараз вже пізно.

Я звертався на «гарячу лінію» уряду, обласного Пенсійного фонду та Пенсійного фонду України. А відповідь постійно приходить від управління соцзахисту, яке зрештою і блокує видачу мені довідки. Яке вони мають відношення до моєї пенсії, якщо пенсію призначив Пенсійний фонд?

Анатолій Ярошевський, село Долинське, Одеська обл.»

Вирішити проблему можна, але…

Ми вже відповідали з цього приводу принаймні два рази, але, як бачимо, справа не зрушила з місця. Нажаль, на місцевому рівні назустріч не йдуть, а посадовці у вищих кабінетах проявляють байдужість і скидають все або на нижчий рівень або пересилають до іншої інстанції.

Нагадаємо, що зазначений у листі Порядок № 919 дозволяє вирішити проблему, якщо не збереглися відомості про нарахування заробітної плати. В такому разі управління праці та соціального захисту має видати довідку про середню зарплату по галузі. Тому Пенсійний фонд і пересилає ваші звернення туди. Своєю чергою, в соцзахисті відповідають, що не можуть вам допомогти, бо наче «цей Порядок встановлює механізм визначення заробітної плати (доходу) для призначення пенсії…», а не для її перерахунку.

На нашу думку, це просто гра слів. Адже пенсію вам призначали без урахування цієї постанови. Тобто вам не дали можливості нею скористатися при призначенні пенсії, і ваше право не було реалізовано.

На наш погляд, обидві служби мали б об’єднатися і розглянути це питання разом і ухвалити якесь виняткове рішення на вашу користь. Тим більше, що частина даних про вашу зарплату прямо або опосередковано збереглася, як ми пам’ятаємо з минулих листів.

«Закидайте» чиновників листами

Так, ситуація не зовсім типова. Тому вона потребує і нетипового рішення, а не просто відфутболювання. Аргумент про те, що управління соцзахисту не може видати вам довідку про середню зарплату по галузі через те, що вам вже давно призначено пенсію, не дуже прийнятний. Таке твердження можна легко розбити у судовому порядку. Але цим треба займатися. Втім, навіть якщо вони б вам видали таку довідку, то немає сумнівів, що в Пенсійному фонду знайдуть ще якісь причини її не застосовувати.

Нам невідома вся історія вашого листування з органами влади, і ми не знаємо повної картини. Але це схоже на той випадок, коли потрібно написати кілька поспіль листів, можливо, одразу на дві адреси: Міністерства соціальної політики та Пенсійного фонду України або зрештою звертатися до суду.

Перше або друге звернення дійсно можуть переслати за належністю на нижчий рівень до обласного або районного управління, але рано чи пізно вони мають перевірити все самостійно. Це стається у тому разі, якщо ви додаєте до свого листа попередні відповіді від місцевих органів і пишете, що не згодні з ними.

Це є ефективнішим, ніж просто зателефонувати на «гарячу лінію». Хоча і спрацьовує набагато довше.

Сергій Коробкін, незалежний консультант

Нове на сайті