За словами начальника відділу роботи з договорами про надання первинної медичної допомоги Департаменту договірної роботи Національної служби здоров’я України Т. О. Балтян, понад 32 мільйони українців уже обрали сімейного лікаря, терапевта чи педіатра.
Де знайти інформацію про сімейних лікарів?
Пацієнт може укласти декларацію з будь-яким терапевтом, сімейним лікарем або педіатром, до якого звертався раніше, або скористатися рекомендацією друзів чи рідних. Якщо такого кандидата немає, лікаря слід обирати іншим шляхом. Для початку знайти медичний заклад, який надає первинну допомогу. Перелік закладів є на сайті НСЗУ у розділі «Електронна карта місць надання первинної медичної допомоги».
Щоб побачити список прізвищ лікарів у найближчій лікарні, необхідно обрати у фільтрах потрібний населений пункт та заклад. Напроти кожного лікаря є позначка: зелена галочка або зелена стрілочка. Галочка означає, що лікар не підписує декларацій, бо вже досяг ліміту пацієнтів. Стрілка – що вільні місця ще є.
Дізнатися про вільних фахівців можна і за номером 16-77, а також у реєстратурі лікарні. Кожен лікар має ліміт декларацій. Для терапевта лімітом є 2000, для сімейного лікаря – 1800, для педіатра – 900.
Що робити, якщо відмовляють у підписанні декларації із сімейним лікарем?
Не мають права відмовляти у підписанні декларації з таких причин:
- місце реєстрації та проживання;
- вік, стать, соціальний статус, матеріальне становище (виняток – вікові обмеження для педіатрів та терапевтів);
- історія хвороби пацієнта (хронічні та інші захворювання є причиною відмови);
- відсутність паспорта – замість нього для підписання декларації можна використати тимчасове посвідчення громадянина України; вид на постійне проживання в Україні; посвідчення біженця; посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;
- людина є внутрішньо переміщеною особою.
Також фахівець НСЗУ зауважила: якщо у медичній установі є лікарі, які ще не досягли ліміту декларацій, але пацієнту все одно відмовляють у підписанні декларації, необхідно звернутися до керівника закладу. Якщо це не допомогло, треба апелювати до місцевого департаменту охорони здоров’я та НСЗУ. Зокрема, написати листа на поштову адресу: м. Київ, просп. Степана Бандери, 19, індекс 04073, або на електронну адресу [email protected], залишити повідомлення у формі зворотного зв’язку на сайті НСЗУ — nszu.gov.ua.
Як правильно скласти скаргу на медустанову?
- Вказати прізвище, ім’я та по батькові, дату народження (у форматі день, місяць, рік народження) та дату події.
- Правильно вказати назву лікарні. Цю інформацію можна отримати у реєстратурі закладу, на сайті місцевого департаменту охорони здоров’я або на сайті НСЗП.
- Вказати посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка відмовила у висновку декларації, докладно описати ситуацію.
- Вказати контакти, які допоможуть зв’язатися з пацієнтом: номер телефону, електронна адреса.
Читайте також:
- Можно ли вызвать на дом врача, с которым не подписана декларация;
- Що треба знати про декларацію з лікарем?
Джерело: silskivisti.kiev.ua