Давайте розберемося, як правильно завершити відносини з банком, якщо не користуєтеся його послугами.
Чому рахунок у банку не закривається, коли закінчується термін дії картки?
Ваші гроші знаходяться не на пластиковій картці, а на банківському рахунку. Картка всього лише допомагає отримати до них доступ. Навіть якщо термін дії картки скінчився, банківський рахунок нікуди не зникає. Тим більше, деякі банки дозволяють прив’язувати до одного рахунку відразу кілька карток.
Більшість банків вважатиме вас своїм клієнтом доти, доки ви офіційно не розірватимете договір. Вам можуть надсилати повідомлення про акції, нові послуги, а також використовуватимуть ваші персональні дані. Банки можуть на цілком законних підставах нараховувати комісію з неактивних рахунків. Цю комісію автоматично списують, якщо на рахунку є гроші, або враховують як борг перед банком. Усі ці умови прописують у Договорі комплексного банківського обслуговування, який публікують на сайті банку.
У яких випадках банки можуть нараховувати комісію з неактивних рахунків?
За інформацією державного Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, плату можуть знімати з кількох причин:
Ви зберігаєте на рахунку менше за встановлену суму (або зняли всі гроші)
Ви витрачаєте менше певної суми на місяць (або перестали користуватися карткою)
У вас закінчився пільговий період обслуговування
Банк може нараховувати плату з відсотками. Причому для звичайної дебетової картки відсотки бувають навіть більшими, ніж за кредитною. Витрати збільшуються, якщо були підключені додаткові послуги, про які багато клієнтів зазвичай забувають. Наприклад, це плата за СМС-інформування чи відкладена комісія за послуги.
За словами директора юридичного департаменту ОТП Банку Олега Коробкіна, навіть якщо банк не несе прямих витрат на обслуговування рахунку, непрямі витрати все одно залишаються і є навантаження на автоматизовану систему. Тому у ОТП Банку, наприклад, є комісія за ведення неактивних рахунків. Її починають стягувати після 12 місяців з дати останньої транзакції.
Як правильно закрити рахунок та припинити відносини з банком?
Не у всіх банках можна закрити рахунок дистанційно, приготуйтеся відвідати відділок. Як правило, алгоритм дій такий:
- Вимкніть усі платні послуги
- Якщо є заборгованість – погасіть її
- Цілком спустошіть свій рахунок до останньої копійки (переведіть гроші на телефон або зробіть переказ)
- Подайте в банк заяву про закриття рахунку (у чат-бот, службу підтримки або особисто у відділку)
- Зачекайте деякий час (зазвичай 30 днів), доки банк остаточно закриє рахунок
- Знайдіть час, щоб узяти в банку довідку про відсутність фінансових претензій. Цей документ може стати у пригоді, якщо через помилки в майбутньому виникнуть проблеми або необґрунтовані комісії.
Варто зазначити, що закриття рахунку – це не завжди безкоштовна послуга, деякі банки беруть від 100 до 1000 гривень. У такому разі уважно прочитайте умови публічного договору на сайті: якщо закривати рахунок невигідно, то просто зніміть усі гроші, щоб не залишилося копійок. Багато банків з часом закривають неактивні рахунки, якщо вони є повністю порожніми.
Андрій Горін
Фото: Freepik
Читайте також: