Статті

Чи можна надовго полишати машину?

Давайте розберемося, що відбувається з автомобілем під час тривалого простою і чому потрібно періодично заводити двигун.

Як часто потрібно «відвідувати» автомобіль у гаражі?

 

Що частіше, то краще. Автомеханіки рекомендують заводити машину раз на півтора-два місяці і прогрівати двигун до робочої температури. Якщо цього не робити, то моторне мастило з часом почне розшаровуватися: важкі фракції випадатимуть в осад. При спробі запустити двигун після тривалого простою (рік і більше), цей осад може забити мастильні канали і двигун вийде з ладу. Якщо ж періодично заводити, то мастило циркулюватиме і перемішуватиметься.

Під час довгого простою також страждають сальники та ущільнювальні гумки. На них згубно впливає повітря, бо мастило стікає у піддон двигуна. В результаті гума втрачає еластичність, тріскається, а пружинки в сальниках можуть розсипатися. Через це масло просочуватиметься, його витрата збільшиться.

 

Ще одна часта проблема – з радіатора або патрубків може потекти антифриз. Коли двигун довго не заводять, система охолодження в місцях з’єднання втрачає герметичність. Це ж відбувається з паливними шлангами, вони тріскаються та руйнуються.

Чи потрібно їздити машиною, а чи достатньо прогріти на холостому ходу?

Бажано проїхати невелику відстань, при цьому активно натискаючи на гальмо. Коли машина довго стоїть, гальмівні колодки можуть іржавіти. Щоб очистити іржу з робочої поверхні, потрібно гальмувати.

Гальмівну рідину після довгого простою краще замінити. Вона може накопичувати вологу, тому її характеристики погіршуються.

Якщо надовго полишити машину в гаражі або на стоянці, є ризик, що покришки змінять свою геометрію. Колеса можуть стати «квадратними» у тих місцях, де було навантаження. Тому варто трохи проїхатися, щоб уберегти шини від таких дефектів.

Скільки заливати палива у бак, якщо довгий час не збираєшся їздити?

Термін придатності палива приблизно 5 років. Але це за умови, що дотримано правил зберігання: немає коливань температури та мінімальний контакт із повітрям. У паливному баку автомобіля умови далеко не ідеальні, тому бензин і солярка набагато швидше псуються.

Деякі водії заливають бак під зав’язку, щоб зменшити кількість конденсату на стінках. Волога в паливному баку впливає на запуск і роботу двигуна: що менше, то краще. Однак при тривалому простої паливо, як і моторне мастило, все одно розпадається і втрачає свої властивості. Перед першим запуском його рекомендують замінити або розбавити свіжим. Тому краще залити бак приблизно на третину, тоді паливо можна буде спокійно розбавити.

Андрій Горін

Фото: Рexels, Freepik, autoweek.com

Читайте також:

Новое на сайте

  • Новини

Навчання у вишах не всім зарахують у стаж для пенсії: пояснюємо причини

Коли приходить час оформляти пенсію, роки навчання у виші можуть відіграти значну роль. У певних…

20/08/2025 05:33
  • Новини

Погода в Україні на середу, 20 серпня: що новенького обіцяють синоптики

Погода в середу мало відрізнятиметься від вівторка. Над Україною – область підвищеного атмосферного тиску, мінлива…

19/08/2025 23:26
  • Новини

Магнітні бурі на середу, 20 серпня 2025 року: на що чекати Землі?

Астрономи фіксують підвищену активність магнітосфери: на Сонці продовжуються спалахи. Фахівці радять бути уважними літнім та…

19/08/2025 22:54
  • Статті

Сезонні ласощі без ризику: що важливо знати про кавун та диню

Літо – пора кавунів та динь. Ці соковиті фрукти не тільки освіжають, а й приносять…

19/08/2025 22:16
  • Новини

Час – гроші: власникам квартир та будинків важливо сплатити їх до 1 вересня

Власникам квартир та будинків в Україні нагадали: до 1 вересня необхідно розрахуватися із податками за…

19/08/2025 21:38
  • Статті

Чому з телефону зникають гроші, або про кнопковий телефон та інтернет

Поки одні оновлюють айфони, інші вірні кнопковим «Нокіям». Але мобільні оператори, схоже, вирішили: інтернет потрібен…

19/08/2025 20:47