Вівторок, 21 Вересня, 2021
ГоловнаКомуналкаНавіщо потрібен персональний газовий номер і чим займається регулятор?

Навіщо потрібен персональний газовий номер і чим займається регулятор?

Фахівці ТОВ «Одесагаз-Постачання» пояснили, як вирішується питання з відмовою споживача від персонального газового номера (EIC-коду).

І які функції виконує Національна комісія з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Чи можна відмовитися від EIC-коду?

Деякі споживачі з релігійних переконань відмовляються не лише від ідентифікаційного коду, а й від персонального газового номера, так званого EIC-коду (Energy Identification Code), який присвоюється суб’єкту ринку природного газу.

EIC-код є послідовністю алфавітно-цифрових символів (16 позицій). Така система кодування рекомендована Європейською мережею операторів газотранспортних систем (ENTSOG) відповідно до регламенту Європейської комісії. Присвоєння EIC-коду є необхідною умовою для постачання природного газу побутовим споживачам.

Якщо споживач з релігійних переконань заперечує проти присвоєння йому персоніфікованого EIC-коду як суб’єкту ринку природного газу, він повинен написати відповідну заяву. Тоді EIC-код присвоюється точці комерційного обліку споживача. Це регулюється положеннями пункту 3 глави 4 розділу VІ Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП № 2494 від 30 вересня 2015 року (у редакції від 27.05.2021 р.).

Хто такий регулятор і які його функції?

Регулятор, на якого так часто посилаються в питаннях енергетики, – це Національна комісія з регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).

Серед основних завдань цього органу – забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг, інтеграції цих ринків у європейські структури, а також захист прав споживачів, реалізація цінової й тарифної політики, розвиток конкуренції та залучення інвестицій.
У частині захисту прав та інтересів споживачів регулятор розглядає звернення, займається врегулюванням суперечок і поясненням нормативно-правових актів. За потреби спочатку звертатися слід до центрів обслуговування споживачів постачальника газу або розподільної компанії. Як правило, більша частина питань вирішується саме в комунальних підприємствах.

Звернення до НКРЕКП не завжди дає результат, на який розраховує споживач.

  • По-перше, споживачеві може бути відмовлено в задоволенні скарги, якщо порушень з боку компанії не виявили.
  • По-друге, розгляд скарги припиняють, якщо сторонам вдалося дійти згоди і врегулювати спір.
  • По-третє, розгляд скарги припиняють, якщо суб’єкт господарювання усунув порушення до розгляду.

Нове на сайті