Ключові тези:
- Отримати “Зимову тисячу” можуть усі, але порядок оформлення відрізняється, тому важливо правильно подати заявку — через «Дію» або у відділенні «Укрпошти».
- Строки використання коштів залежать від способу оформлення, і в разі помилки чи затримки заявка може взагалі не потрапити в систему, тому потрібно контролювати дані та перевіряти статус.
Хто вже користується тисячею Зеленського
Спочатку нагадаємо, що оформити 1000 гривень «Зимової підтримки» можна двома способами: через «Дію» та «Укрпошту».
Першими (з 1 грудня) почали отримувати кошти ті, хто подав заявку через «Дію» у день початку проєкту – 15 листопада.
Вам буде цікаво: Нова «тисяча Зеленського»: як отримати гроші та на що їх можна витратити (відео)
Пенсіонерам та отримувачам соціальних виплат, які отримують їх через «Укрпошту», також уже надходить «Зимова тисяча». Це відбувається автоматично — без будь-яких заявок.
А якщо немає «Дії» та пенсія надходить на картку
До окремої категорії отримувачів належать ті, хто не може самостійно подати заявку через «Дію», але й виплат на «Укрпошті» не отримує. Переважно це:
- пенсіонери зі кнопковими телефонами, які отримують виплати через банк;
- батьки, в яких у «Дії» немає Свідоцтва про народження дитини;
- опікуни недієздатних осіб.
І саме від цих людей до редакції надійшло найбільше запитань щодо отримання нової тисячі від Зеленського. Адже вони мають самостійно звертатися до «Укрпошти» і для формування заявки на отримання допомоги особисто заповнювати заявку у відділенні.
Та люди не завжди розуміють, як правильно мають реєструвати ці заявки, де дізнатися про нарахування грошей та як діяти, якщо грошей немає. Роз’яснюємо покроково.
Які документи потрібно мати при оформленні заявки
У відділеннях «Укрпошти» при оформленні письмової заявки при собі потрібно мати такі документи:
- паспорт;
- ідентифікаційний код або відмітку в паспорті про його відсутність;
- для опікунів документ, який посвідчує особу опікуна та документ, що підтверджує призначення опікуна одержувачу допомоги;
- Свідоцтво про народження у разі подання заявки на дитину.
Як мають реєструвати заявку у відділенні «Укрпошти»
Ми поцікавилися у кол-центрі «Укрпошти», чи може заявник отримати на підтвердження подання ним заявки квитанцію, довідку чи номер заявки. Нам відповіли, що процедура цього не передбачає: «Укрпошта» не видає підтвердження чи номер заявки. Тож радимо уважно перевіряти правильність усіх унесених вами даних, адже помилка у номері ідентифікаційного коду може стати причиною відмови у виплаті. А якщо неправильно написаний контактний номер телефону, то ви не отримаєте СМС-повідомлення, яке поінформує про нарахування коштів.
Коли має прийти СМС-повідомлення про нарахування грошей
Отже, залишається слідкувати за СМС-повідомленнями. А воно може прийти через десять днів після реєстрації заявки, а може взагалі затриматися, якщо кошти не будуть нараховані до цього часу.
Якщо гроші не надійшли — що робити
Треба зателефонувати на «гарячу лінію» «Укрпошти» за телефоном 0 (800) 300-545 та уточнити, чи зареєстрована ваша заявка. І звернутися повторно у відділення, якщо працівники не знаходять вашу заявку в системі. Якщо «Укрпошта» підтверджує, що заявку прийнято, але грошей немає — зателефонувати на «гарячу урядову лінію» 15-45 та з’ясувати статус виплати.
До якої дати потрібно витратити тисячу Зеленського
На урядовому сайті «Зимова підтримка» зазначено єдину дату, до якої можна використати виплати, — до 30 червня 2026 року.
Проте у постанові №1443 від 13 листопада 2025 року строки залежать від того, як саме людина оформлювала допомогу. Щоб не ризикувати й не втратити кошти, радимо орієнтуватися на наведені нижче дати.
Якщо пенсію ви отримуєте через «Укрпошту»
Кошти потрібно витратити до 25 грудня 2025 року.
Використати їх можна лише у відділеннях «Укрпошти», зокрема на:
- оплату комунальних послуг;
- благодійні внески;
- передплату періодичних видань (у тому числі газети «На пенсії») та поштові послуги;
- покупку товарів українського виробництва;
- замовлення ліків вітчизняного виробництва.
Якщо ви подавали заявку у відділенні «Укрпошти»
(пенсіонери з банківськими картками, опікуни, батьки без завантаженого у «Дії» свідоцтва про народження дитини)
Термін використання коштів — до 25 січня 2026 року.
Витратити їх також можна лише у відділеннях «Укрпошти».
Якщо ви подавали заявку через «Дію»
У цьому випадку діє загальний термін – кошти можна витрачати до 30 червня 2026 року.
Працюючи над підготовкою матеріалу, ми намагалися отримати роз’яснення на урядовій «гарячій лінії» 15-45. Адже саме цей телефон зазначений на сайті програми «Зимова підтримка». На жаль, жоден із наших численних дзвінків протягом кількох днів не завершився успішно. Кожного разу повідомлялося, що всі оператори зайняті і треба дзвонити пізніше.
Пояснення від кол-центру «Укрпошти» також отримати було непросто. Адже у розділі про виплату тисячі гривень відсутня можливість зв’язку з оператором. Проте поговорити вдалося лише тоді, коли обрали розділ розшуку загублених посилок.
Читайте також:









