Ключові тези:
- Жінка з Полтавщини втратила близько 75 тисяч гривень, перейшовши за фейковим посиланням «єДопомога» та надавши шахраям доступ до свого акаунта в Приват24.
- Шахраї збільшили кредитний ліміт з 15 до 75 тисяч гривень, змінили фінансовий номер і зняли всі кошти з карток, використовуючи дані, які жертва сама ввела після отримання SMS-коду.
- Суд відмовив у задоволенні позову, ставши на бік ПриватБанку, адже клієнтка самостійно надала шахраям конфіденційну інформацію, що дозволило провести всі операції.
Раніше ми розповідали, що пенсіонер «інвестував» у шахраїв понад мільйон гривень.
Жінка з Полтавщини стала жертвою шахраїв, які викрали з її карток 74 533 гривні після того, як вона перейшла за фейковим посиланням «єДопомога». Про це йдеться у рішенні Полтавського районного суду.
«Вона перейшла за посиланням Ощадбанк для отримання єДопомоги. Того ж дня, спілкуючись в чаті з нібито персональним помічником ПриватБанку, яка повідомила, що потрібно звершити операцію додавши картку, ввівши відправлений їй 3-значний СМС код, що остання і зробила. Отже, вона за допомогою власного мобільного телефону надала дозвіл невідомим особам на вхід у Приват-24», – йдеться у рішенні суду.
Таким чином з її картки було списано 584 гривні, а з кредитної — 73 949 гривень.
Шахраї отримали доступ до акаунта жінки у Приват24, змінили фінансовий номер телефону та збільшили кредитний ліміт із 15 до 75 тисяч гривень, після чого зняли кошти. Жінка одразу повідомила банк і звернулася до поліції, заявивши, що не проводила цих операцій. На її думку, ПриватБанк не вжив достатніх заходів для перевірки обставин списання коштів.
Позиція ПриватБанку
Банк відмовився визнавати свою провину, пояснивши, що всі входи в систему відбувалися з правильним логіном і паролем, а зміну фінансового номера було здійснено після введення одноразового коду, який надійшов саме на номер клієнтки. На цій підставі ПриватБанк просив суд відхилити позов, вважаючи дії працівників банку законними.
Що вирішив суд
Суд став на бік банку і відмовив жінці у задоволенні позову. У рішенні зазначається, що постраждала сама надала шахраям доступ до свого акаунта, перейшовши за посиланням і ввівши дані картки та СМС-код. Без цієї інформації провести платіжні операції було б неможливо.
Суд вказав, що кошти були списані через необачність самої клієнтки, адже саме її дії дозволили зловмисникам змінити платіжні інструменти та здійснити операції.
Цей випадок ще раз підтверджує: жоден банк не надсилає посилань для отримання “єДопомоги” чи інших виплат. Користувачам не слід переходити за підозрілими посиланнями або вводити свої дані на невідомих сайтах, навіть якщо вони мають логотипи банків чи державних сервісів.
Читайте також:








