Робота на неповну ставку: чи зараховується працівнику страховий стаж

Этот материал также доступен на русском языке

жінка
Фото: freepik
Чимало людей працюють на неповний робочий день, але не всі знають, як це впливає на їхній стаж і майбутню пенсію. У Пенсійному фонді пояснили, на що звернути увагу.

Ключові тези:

  • У Пенсійному фонді України пояснили, як зараховується страховий стаж працівникам, які працюють на неповну ставку.

  • Роз’яснено, від чого залежить зарахування стажу та який мінімальний розмір страхового внеску діє у 2025 році.

  • Також у ПФУ нагадали, що через помилки в трудовій книжці стаж можуть не зарахувати, але їх можна виправити онлайн.

У багатьох українців виникає запитання – чи зараховується їм страховий стаж, якщо вони працюють на неповну ставку.

На нього дали відповідь у Пенсійному фонді України.

Раніше ми розповідали, що буде зі стажем, якщо не встигнути оцифрувати трудову книжку.

Чи зараховується страховий стаж при неповній ставці

Згідно із Законом України “Про загальнообов’язкове пенсійне страхування”, страховий стаж працівнику зараховується у разі сплати роботодавцем страхового внеску, не менше за мінімальний встановлений. Його розмір становить 22% від мінімальної заробітної плати, тобто у 2025 році це 1760 гривень, оскільки мінімальна зарплата становить 8000 гривень.

Про фактично сплачені страхові внески роботодавцем можна дізнатися:

  • у довідці ОК-5, сформованій через застосунок “Дія”;
  • через сервісний центр Пенсійного фонду, незалежно від місця проживання.

Якщо на підприємстві простій, роботодавець не звільняється від сплати обов’язкових платежів і частки заробітної плати.

Незарахування стажу через помилки в трудовій книжці

Також не варто забувати, що страховий стаж можуть не зарахувати в разі наявності помилок у трудовій книжці. Працівник має це контролювати й в разі виявлення помилок.

Роботодавець або застрахована особа можуть виправити помилку в оцифрованій трудовій книжці онлайн. Для цього:

  1. Авторизуйтеся на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
  2. Оберіть у меню зліва розділ “Комунікації з ПФУ”.
  3. Оберіть пункт “Відомості про трудові відносини” (якщо ви застрахована особа) або пункт “Відомості про трудові відносини робітника” (якщо ви роботодавець).
  4. Подайте скановані сторінки документів про трудову діяльність, у яких допущена помилка, заповнивши екранну форму.
  5. До копій додайте титульну сторінку та сторінки зі змінами.

Читайте також:

Facebook
X (Twiiter)
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
купити ноутбук Львів, ціни в Україні

Перейти на українську версію сайту?