Ключові тези:
-
Трудова книжка підтверджує страховий стаж і впливає на розмір пенсії, тому до 1 червня 2026 року всі такі документи мають бути оцифровані.
-
Оцифрування потрібно насамперед тим, у кого є стаж до 1 січня 2004 року, і здійснюється через кабінет на порталі Пенсійного фонду.
-
Щоб перевести трудову книжку в електронний формат, необхідно завантажити скани всіх сторінок і підтвердних документів у формат
Трудова книжка – головний документ, який підтверджує страховий стаж людини, що дає право вийти на пенсію та впливає на її розмір. Згідно з рішенням Верховної Ради, до 1 червня 2026 року трудові книжки мають бути оцифровані, щоб вбереже від можливої втрати стажу через втрату чи пошкодження трудової книжки. Розповідаємо, як перевести документ в електронний вигляд.
Раніше ми розповідали, що з рахунків пенсіонерів, що працюють, “спишуть” частину виплат: кого це стосується.
Кому потрібно оцифрувати трудову книжку
Передусім трудову книжку потрібно оцифрувати тим, у кого є стаж до 1 січня 2004 року – з цієї дати роботодавці ведуть уже електронний варіант.
Як оцифрувати трудову книжку
Оцифрувати трудову книжку мають право:
- працівники – через особистий кабінет застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України;
- роботодавці – через кабінет страхувальника.
Як розповіли в Пенсійному фонді України, для переведення трудової книжки в електронний формат потрібно підготувати скановані кольорові копії таких документів:
- усіх сторінок трудової книжки у хронологічному порядку;
- документів про освіту;
- військового квитка;
- свідоцтва про народження дитини (для жінок);
- у разі втрати трудової – довідок, наказів, виписок чи інших документів, які підтверджують періоди роботи.
Документи потрібно завантажити у форматі .jpg або .pdf, розмір файлу – до 1 МБ, роздільна здатність – 300 dpi.
Як перевірити, чи трудова книжка оцифрована
Перевірити, чи трудова книжка оцифрована, можна у кабінеті на порталі Пенсійного фонду після авторизації за допомогою:
- кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
- Bank ID або Mobile ID;
- “Дія.Підпису”;
- логін і пароль після реєстрації на вебпорталі ПФУ.
Читайте також: