П’ятниця, 22 Листопада, 2024
ГоловнаКомуналкаЧому можуть відключити світло: щоб прихід електриків не став неприємним сюрпризом

Чому можуть відключити світло: щоб прихід електриків не став неприємним сюрпризом

Этот материал также доступен на русском языке
До редакції звернувся Максим Негода з Одеської області. Він розповів, що коли його не було вдома, йому вимкнули електроенергію і енергопідприємство пред’явило велику заборгованість, хоча, як пише читач, він вчасно все сплачує.

Як зясувати, чи є борг?

Вам необхідно звернутися до того підприємства, яке надає вам послуги з енергопостачання, з наявними квитанціями, провести звірки оплати.

Якщо ж все таки буде виявлено заборгованість, вам можуть запропонувати її реструктуризацію (оплатити частинами). Але ви повинні знати, за який період виник борг і яким чином вам пропонують його погашати. Та в будь-якому разі ви це можете з’ясувати, надавши документи і номер особистого рахунку.

На яких підставах можуть залишити без світла?

Згідно з Правилами роздрібного ринку електричної енергії*, про припинення повністю або частково постачання електричної енергії споживача оператор системи має попередити не пізніше ніж за 5 робочих днів до дня відключення.

Залишити без світла можуть у разі:

  • відсутності персоналу для обслуговування електроустановок споживача або договору на обслуговування електроустановок (на виконання припису представника відповідного органу виконавчої влади);
  • недопущення уповноважених представників оператора системи до електроустановок споживача;
  • заборгованості за надані послуги з розподілу (передачі) електричної енергії;

  • невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади;

  • закінчення терміну дії, розірвання або неукладення договору між споживачем та оператором системи;
  • порушення споживачем під час виконання робіт або провадження іншої діяльності поблизу електричних мереж Правил охорони електричних мереж**;
  • створення умов, наслідком яких можуть стати нещасні випадки від впливу електричного струму.

Крім того, електропостачальник має попередити споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення у разі:

  • заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію відповідно до умов договору з електропостачальником;
  • недопущення уповноважених представників електропостачальника до розрахункових засобів комерційного обліку електричної енергії, що розташовані на території споживача;
  • несплати коригуючого платіжного документа у тридцятиденний строк, у разі споживання побутовим споживачем електричної енергії на непобутові потреби.

Датою отримання таких попереджень буде вважатися дата їх особистого вручення, що підтверджується підписом одержувача або:

  • третій робочий день від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом);

  • третій робочий день з дня відправки повідомлення на електронну адресу споживача (у разі направлення попередження електронною поштою).

Якщо підставою для припинення постачання електричної енергії є заборгованість споживача, у попередженні про припинення постачання електричної енергії додатково зазначається сума заборгованості за відповідним договором і період, за який ця заборгованість виникла.

У разі усунення споживачем в установлений строк порушень (до дня відключення) постачання електричної енергії споживачу не припиняється.

***

Як бачимо, вас повинні були завчасно попередити про відключення електричної енергії та вказати підстави, через які виникла така ситуація. Якщо цього не було, ви можете скаржитися на представників енергопідприємства.

*Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018.

**Правила охорони електричних мереж, затверджені постановою Кабміну № 209 від 04 березня 1997 року.

Раніше ми писали про відключення світла за борги: у Кабміні ухвалили важливе рішення, що стосується багатьох українців.

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні