П’ятниця, 22 Листопада, 2024
ГоловнаПенсійна справаПризначення пенсії: що робити, якщо втрачено документи про розмір зарплати

Призначення пенсії: що робити, якщо втрачено документи про розмір зарплати

Этот материал также доступен на русском языке
Часто особи, які звертаються до структурних підрозділів Пенсійного фонду України для оформлення пенсії, стикаються із проблемою відсутності документів щодо розміру заробітної плати для нарахування пенсії.

Про це вказують у Міністерстві юстиції.

В основному це стосується періодів трудової діяльності, що припала до 1 січня 2004 року, – коли набрав чинності Закон “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

Як же встановлюється заробітна плата у разі втрати документів про заробітну плату?

Якщо особа з 1 січня 1998 року працювала офіційно, сплачувала податки зі своїх доходів до бюджету держави, роботодавець подавав персоніфіковані звіти до ПФ, – то тоді особа зможе отримати інформацію про свою заробітну плату (доходи).

Якщо ж заробітну плату особа отримувала до 1 січня 1998 року і така інформація відсутня в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків та Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, то вона визначається виходячи з розміру середньої заробітної плати за відповідною професією ( посади) на підприємстві, в установі, організації, за кожним місяцем роботи, за які втрачено документи про нарахування та виплату заробітної плати (доходу) за наявності підприємства, де працювала особа, або її правонаступника.

За відсутності відповідної професії (посади) враховують розмір середньої заробітної плати за аналогічною професією (посадою).

У разі повної втрати первинних документів про нарахування та виплату заробітної плати за відповідний період вона визначається за відповідною професією (посадою) на вказаному підприємстві, в установі, організації за календарний рік, що передує році, з якого призначається пенсія.

Якщо підприємство, де працювала особа, ще існує або є його правонаступником інформацію про заробітну плату можна знайти в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Якщо підприємство ліквідовано або реорганізовано у разі відсутності правонаступника документи передаються ліквідаційною комісією (ліквідатором) до відповідних державних архівних установ чи інших місцевих архівних установ.

Якщо документи не передавалися до архівних установ, дані про заробітну плату визначаються, виходячи з мінімальної тарифної ставки (посадового окладу) за відповідною або аналогічною професією (посадою), передбаченою відповідною галузевою угодою, за календарний рік, що передує році, з якого призначено пенсію.

У разі відмови органу ПФ використовувати при розрахунку пенсії даних про заробіток, які вказуються в довідках про заробітну плату за період до 1 липня 2000 року на підставах, що довідка не підтверджується первинними документами, слід звертатися до суду про визнання рішень та дій таких органів протиправними та зобов’язання вчинити дію.

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні