Куди звертатися?
Внутрішньо переміщена особа може бути прийнята у будь-якій установі охорони здоров’я на свій вибір. Головне – щоб заклад мав змогу забезпечити відповідне лікування.
У документі чітко зазначено: «Всі постачальники медичних послуг зобов’язані надавати медичні послуги усім особам, які до них звертаються за місцем перебування».
Які медичні послуги доступні?
Лікувальний заклад, до якого ви звернулися, мусить:
- вести облік переміщених осіб, що звертаються;
- надавати первинну, а також медичну допомогу пацієнтам у невідкладному стані;
- проводити вакцинацію відповідно до календаря профілактичних щеплень.
Чи потрібно мати сімейного лікаря на новому місці?
У разі невідкладного стану або планової вакцинації постачальники медичних послуг, до яких звернулися переміщені особи, не мають права наполягати на необхідності подання декларації про вибір лікаря.
Чи можна розраховувати на безкоштовні й доступні ліки?
Для внутрішньопереміщених осіб в аптеках далі працює програма «Доступні ліки». Всі препарати за рецептом для людей, які потребують постійного лікування, можна отримати в аптеці безкоштовно. Якщо вони перевищують визначену державою ціну – за невелику доплату.
Якщо у вас виникли запитання щодо безкоштовного лікування або отримання ліків за безкоштовною програмою, телефонуйте до Національної служби здоров’я за телефоном 16-77 (всі дзвінки безкоштовні).