Чи приймають у Центрах надання адміністративних послуг цифрові документи, чи працюють по-старому, з паперовими документами, з’ясовувала «Судово-юридична газета».
За легендою журналісти хотіли оформити закордонний паспорт. Менеджер служби підтримки Діі говорив, що надати відповідні документи можна через функцію «шеринг» без необхідності сканування паперових аналогів.
Проте, на гарячій лінії Київського ЦНАП відповіли, що обов’язковими для отримання послуги оформлення залишаються фізичні документи.
Тому на Diia.Summit запитали першого заступника міністра цифрової трансформації Олексія Вискуба про причину відмови у прийомі е-документів.
Він розповів, що послуга оформлення закордонного паспорта надається засобами Єдиного державного демографічного реєстру (ЄДР).
«Проблема у тому, що цей реєстр для його безпеки працює у захищеній мережі – Національній системі конфіденційного зв’язку (НСКЗ). Це повністю закрита мережа, яка не має виходу до Інтернету. І в кожному ЦНАП є виділене робоче місце, підключене до цього реєстру», – пояснив Віскуб.
За словами заступника, щоб цю останню послугу перевести на можливість надання з електронним паспортом, потрібно зробити складну інтеграцію безпеки, коли паспорт від людини потраплятиме до цієї захищеної мережі.
«Коли приходять реєструвати бізнес, отримувати паспорт, то паспорт буде у системі ЦНАП переведено. А у разі закордонного паспорта має бути подано не до системи ЦНАП, а до ЄДРР у захищеній мережі», – додав Віскуб.
Тому ця послуга залишається такою, де е-паспорт ще не інтегрований. Проте, за словами Олексія Віскуба, прийом е-документів для оформлення закордонного паспорта стане доступним цього року.
Читайте також: