П’ятниця, 22 Листопада, 2024
ГоловнаГрошіЧому банк заблокував рахунок: які транзакції вважаються підозрілими?

Чому банк заблокував рахунок: які транзакції вважаються підозрілими?

Этот материал также доступен на русском языке
Іноді при переказі грошей на рахунок банк може скасувати транзакцію. Справа в тому, що таким чином банки захищають клієнтів від дій шахраїв, або запобігають незаконним фінансовим операціям.

Давайте розберемося, які транзакції банки вважають підозрілими.

Чому банк заблокував транзакцію?

Це пов’язано з фінансовим моніторингом. Банки можуть «заморожувати» рух коштів на карті, бо підозрюють клієнтів у незаконній підприємницькій діяльності. Вони відстежують будь-які незвичайні операції.

Якщо ви регулярно продаєте товари або послуги на майданчиках на зразок OLX або Оголоша, не оформлюючи статус підприємця, то в банку можуть виникнути питання. Річ у тім, що для підприємницької діяльності потрібен окремий рахунок. Приймаючи платежі на звичайну дебетову або кредитну картку, ви порушуєте умови договору з банком.

До того ж Національний банк України має право штрафувати фінансові установи за допущені незаконні операції клієнтів. Штрафи передбачені чималі, тому банки перестраховуються та тимчасово блокують підозрілі транзакції.

Які транзакції банки вважають підозрілими?

Фінансові операції перевіряють в автоматичному або ручному режимі. У правилах фінмоніторингу понад 70 критеріїв «підозрілості».

Список основних індикаторів для фізичних осіб:

  • Швидке проходження коштів через рахунок протягом дня. Гроші на карті не затримуються
  • Регулярне отримання коштів з-за кордону або переказ коштів за кордон, якщо ціль таких переказів не очевидна
  • Банк вважає, що відправник переказу не знає одержувача, якому надсилає гроші
  • Клієнт отримує на свою карту безліч дрібних переказів, а потім пересилає однією великою сумою іншому клієнту
  • Призначення платежу викликає підозри та не відповідає діяльності клієнта (наприклад, на зарплатну картку приходять платежі за проданий товар)
  • Є очевидні ознаки того, що інші особи контролюють проведення фінансової операції (клієнт не розуміє, навіщо й кому робить транзакцію).

Відповідно до положень про фінмоніторинг, банки перевіряють усі транзакції, починаючи від 400 тисяч гривень, а також усі анонімні перекази та поповнення (через термінал або онлайн-сервіс) від 5 тисяч гривень.

Що робити, якщо банк заблокував транзакцію?

Після тимчасового блокування транзакції, банки повідомляють про це в мобільному додатку або за допомогою СМС. У деяких випадках може зателефонувати менеджер. Спосіб зв’язку залежить від умов договору. Якщо ви виявили, що гроші заблоковано, а з вами ніхто не зв’язався — зверніться до служби підтримки банку або завітайте до відділення особисто.

Банку потрібно від вас лише одне – підтвердити походження грошей. Якщо ви збирали донати на лікування, й одного дня отримали велику кількість переказів, то так і поясніть. Покажіть банку, що вам нічого приховувати, тому що в положенні про фінансовий моніторинг цей момент теж прописаний – «індикатором підозрілості вважається небажання або відмова клієнта надати необхідну інформацію, або інформація є сумнівною і її важко перевірити».

Іноді обмеження на транзакції бувають технічного характеру: через збої або оновлення сертифікатів ключів. У цій ситуації провести операцію можна лише в «ручному» режимі через менеджера або у відділенні банку.

Нагадаємо, раніше ми розповідали, що таке кешбек від банків та чому він може зникнути?

Андрій Горін

Джерело: odessa-life.od.ua

Нове на сайті

купити ноутбук Львів, ціни в Україні