Новини

Не пояснив походження коштів — заплати 30% банку: що вирішив суд

Ключові тези:

  • Банк заблокував рахунок клієнта через поповнення без підтверджених джерел доходу.
  • Для зняття коштів клієнту запропонували сплатити комісію у 30%.
  • Суд визнав дії банку незаконними та зобов’язав відшкодувати понад 150 тис. грн.

Хортицький районний суд Запоріжжя став на бік клієнта у спорі з «Акцент-Банком» і визнав незаконним стягнення комісії після блокування рахунку. Фінустанову зобов’язали повернути утримані кошти, поновити рахунок, а також виплатити пеню й компенсацію моральної шкоди. 

Про це повідомив OBOZ. UA з посиланням на матеріали судової справи №337/4658/25.

Раніше ми розповідали,  який фінансовий запас врятує у 2026 році.

Чому банк заблокував рахунок клієнта і забрав гроші?

Суд встановив, що банк заблокував карткові рахунки клієнта після надходжень коштів 23–24 травня 2025 року, визнавши операції підозрілими. 

Чоловіку запропонували надати документи, які б підтвердили походження коштів, однак зробити цього він не зміг. У відповідь представники банку повідомили, що єдиним варіантом отримати доступ до грошей є закриття рахунку зі сплатою комісії у розмірі 30% від суми залишку.

Під час судового розгляду було прослухано аудіозаписи розмов клієнта з працівниками банку. Зокрема, співробітники пояснювали, що у разі відсутності підтвердних документів банк спише комісію, після чого залишок коштів можна буде переказати в іншу фінансову установу. Клієнт погодився на такі умови, вважаючи, що комісія буде утримана з обох рахунків.

Фактично ж банк списав комісію лише з одного рахунку — 37,4 тис. грн. Саме ці дії стали підставою для звернення до суду. Позивач наголошував, що банк не мав права вимагати сплату такої комісії та обмежувати його у розпорядженні власними коштами.

Що вирішив суд?

Суд дійшов висновку, що фінансова установа не може контролювати напрями використання коштів клієнта або встановлювати додаткові обмеження, якщо вони не передбачені законом чи договором. 

У рішенні від 24 грудня суд зобов’язав «Акцент-Банк»:

  • поновити заблокований рахунок;
  • повернути утриману комісію у розмірі 37,4 тис. грн;
  • сплатити пеню за 88 днів блокування рахунку — 115,6 тис. грн;
  • виплатити 5 тис. грн компенсації моральної шкоди.

Таким чином, загальна сума виплат на користь клієнта перевищила 150 тисяч гривень.

Читайте також:

Новое на сайте

  • Новини

Коли готівка створює проблеми власнику: про що попередив Національний банк

Під час закордонних поїздок українці нерідко стикаються з фінансовими обмеженнями, про які згадують лише на…

28/12/2025 11:00
  • Новини

Пенсія під загрозою: як пройти ідентифікацію через телефон, щоб не втратити виплати

Пенсіонери мають до кінця року підтвердити свою особу, щоб не втратити право на виплати. Пенсійний…

28/12/2025 09:00
  • Новини

Робота в Європі: в яких країнах ЄС українці можуть заробити найбільше

Рівень заробітних плат у країнах Європи суттєво відрізняється залежно від економіки та розвитку окремих галузей.…

28/12/2025 08:00
  • Новини

Українцю не зарахували стаж через незначну помилку у трудовій книжці: що вирішив суд

Виправлення в документах, нечітка печатка та відмова у зарахуванні стажу — саме навколо цих деталей…

28/12/2025 06:38
  • Новини

Магнітні бурі в неділю, 28 грудня

Чи буде магнітна буря в неділю. Експерти поділилися прогнозами. Що варто знати метеозалежним.

27/12/2025 23:02
  • Новини

Морози чи потепління: синоптики зробили перші прогнози на січень

Погода в січні цього року може здивувати: що очікують синоптики.

27/12/2025 22:38