Кому потрібно повторно зареєструвати квартиру: роз’яснюємо правила

Этот материал также доступен на русском языке

документы на квартиру
Внесення даних до електронного реєстру допоможе уникнути проблем під час продажу чи успадкування житла.

Ключові тези

  • Повторна реєстрація квартири не є обов’язковою, якщо документи оформлені до 2013 року — старі свідчення залишаються дійсними.
  • Юристи рекомендують внести дані до електронного реєстру, щоб захистити свої права власності: архіви БТІ можуть бути втрачені, а паперові документи пошкоджені.
  • Реєстрація в електронному реєстрі потрібна під час продажу, дарування або оформлення спадщини; зробити це можна в ЦНАП (безкоштовно) або у нотаріуса (платно).

Кому потрібно повторно зареєструвати квартиру?

До редакції написала читачка:

«Моя знайома зареєструвала свою квартиру в новому держреєстрі. А я оформила житло ще в 1996 році, коли всім займалося БТІ. Чи потрібно мені теж проходити перереєстрацію квартири?»

Паперові документи про право власності, оформлені до 2013 року, залишаються дійсними. Але з 2013 року в Україні діє електронний Держреєстр майнових прав на нерухомість.

Закон не зобов’язує повторно реєструвати квартири і будинки, придбані до 2013 року. Але юристи радять все ж це зробити. В умовах війни архіви БТІ можуть бути пошкоджені або втрачені, ви можете втратити документи. Тоді підтвердити право власності можна буде тільки через суд.

Реєстрація в електронному реєстрі також може знадобитися, якщо ви вирішите продати, подарувати або оформити спадщину на житло.

Подати заяву про реєстрацію в електронному реєстрі можна в ЦНАП або у нотаріуса. Послуга в ЦНАП на сьогоднішній день безкоштовна. У нотаріуса — платна.

Ваші старі документи дійсні. А чи вносити дані в електронний реєстр — вирішуйте самі.

Читайте також: 

Facebook
X (Twiiter)
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
купити ноутбук Львів, ціни в Україні

Перейти на українську версію сайту?