Чи потрібно повторно реєструвати нерухомість, придбану до 2013 року: заява Мін’юсту

Этот материал также доступен на русском языке

Держреєстр речових прав на нерухоме майно
У Міністерстві юстиції пояснили, чи потрібно перереєструвати нерухомість та що буде, якщо цього не зробити.

Ключові тези:

  • Власникам житла з документами, оформленими до 2013 року через БТІ, не потрібно повторно реєструвати нерухомість — держава визнає такі права чинними.
  • Мін’юст рекомендує безкоштовно внести дані до електронного Держреєстру, щоб убезпечити інформацію про власність від втрати чи знищення під час війни.
  • Наявність запису у Держреєстрі — обов’язкова умова для отримання державних компенсацій, зокрема за програмою «єВідновлення».

Раніше ми розповідали, чи дає прописка розпоряджатися нерухомістю.

Чимало українців мають документи, оформлені ще до 2013 року — до запуску електронного Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Як пояснили у Міністерстві юстиції України, власникам такого житла не потрібно оновлювати інформацію або повторно реєструвати нерухомість. Усі права, зареєстровані через Бюро технічної інвентаризації (БТІ), держава визнає чинними.

Водночас у Мін’юсті радять власникам безкоштовно внести дані про своє житло до електронного реєстру. Це дає можливість:

  • мати офіційний електронний запис про право власності;
  • гарантувати збереження даних у разі втрати паперових документів або знищення архівів БТІ — що особливо актуально під час війни.

Посадовці наголошують: наявність запису у Держреєстрі — обов’язкова умова для отримання компенсацій від держави, зокрема за програмою «єВідновлення».

Як внести дані до реєстру

Для реєстрації потрібно підготувати документи, що підтверджують право власності: свідоцтво, договір купівлі-продажу, документ про спадщину тощо. З цими паперами слід звернутися до будь-якого ЦНАПу або нотаріуса у межах області, де розташоване житло.

Подати заявку можна також через портал «Дія» (крім Києва, Луганської та Донецької областей).

Власники нерухомості у Криму, Севастополі, Донецькій, Луганській, Херсонській, Запорізькій, Миколаївській, Харківській, Сумській, Дніпропетровській та Чернігівській областях можуть звертатися до будь-якого ЦНАПу чи нотаріуса по всій Україні.

Після подання документів інформацію про об’єкт вносять до державного реєстру, а всі оригінали повертаються власнику.

Читайте також:

Facebook
X (Twiiter)
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
купити ноутбук Львів, ціни в Україні

Перейти на українську версію сайту?