Ключові тези
- Єдиний сервіс даних для ТЦК дозволить централізовано отримувати актуальну та перевірену інформацію про громадян, знижуючи кількість помилок при врученні повісток.
- Інтеграція “Резерв+” з держреєстрами дасть змогу автоматично визначати статус громадян, хто підлягає службі, а хто має законні підстави для звільнення.
- Прозорість та ефективність — система мінімізує корупційні ризики та прискорить процеси у ТЦК, забезпечивши більш точний облік та планування мобілізаційних ресурсів.
Єдиний цифровий сервіс для ТЦК: менше помилок, більше прозорості
В Україні незабаром планується запуск єдиного цифрового сервісу, який об’єднає дані з різних державних реєстрів та сегментуватиметься за напрямками. Завдяки цьому ТЦК та інші відповідні структури зможуть отримувати доступ виключно до інформації, яка необхідна їм для виконання службових обов’язків.
Про перспективи роботи нової системи розповів військовий експерт, голова ради резервістів Сухопутних військ ЗСУ Іван Тимочко в інтерв’ю газеті «Телеграф».
«Виглядає так, що незабаром має запрацювати єдиний великий сервіс, сегментований за напрямками. За таких умов відповідні служби, включаючи ТЦК, матимуть доступ лише до тієї інформації, яка потрібна для їхньої роботи та нічого зайвого», — наголосив Тимочко.
За словами експерта, інтеграція системи «Резерв+» з державними реєстрами дозволить уникнути багатьох помилок, які сьогодні виникають при розсиланні повісток. Нерідко співробітники центрів комплектування надсилають повідомлення людям, які вже померли, тривалий час проживають за кордоном або мають законні підстави для звільнення від служби.
«Робітник центру одразу бачить, що повістка не потрібна», – пояснив Тимочко.
Раніше, наголосив він, без такого інтегрованого доступу процедура була «довгою та складною» — повістки вирушали, а реальна ситуація ставала відома вже після. Новий сервіс спростить цей процес і дозволить точніше розуміти, скільки людей справді ухиляються від служби, а скільки не підлягають мобілізації з об’єктивних причин.
“Цей сервіс дозволить реально оцінювати цифри “ухилістів” – скільки людей дійсно уникають призову, а скільки взагалі не можуть служити з законних причин”, – додав експерт.
Крім того, за словами Тимочка, прозора та автоматизована система знизить корупційні ризики та підвищить ефективність роботи всіх структур, задіяних у процесі. Алгоритми сервісу автоматично аналізуватимуть інформацію на підставі відкритих джерел та державних баз даних.
“Це робиться автоматично на основі реєстрів та публічних даних”, – підкреслив він.
Експерт також зазначив, що одним із найповніших та найдостовірніших джерел інформації для нової системи є реєстр виборців.
Читайте також:








