Повторна реєстрація нерухомості, придбаної до 2013 року: кому потрібно це зробити

Этот материал также доступен на русском языке

реєстрація нерухомого майна
Щоб убезпечити свою нерухомість, власникам документів до 2013 року радять зареєструвати їх у Державному реєстрі речових прав.

Ключові тези:

  • Документи на нерухомість до 2013 року залишаються чинними.
  • Електронна реєстрація додатково захищає власника.
  • Зареєструвати майно можна через ЦНАП, нотаріуса або «Дію».

Чимало українців задаються питанням, чи залишаються чинними документи на право власності на нерухомість, видані до 2013 року.

Відповідь на нього дав директор департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України В’ячеслав Хардіков. За його словами, документи на право власності на нерухомість, а також записи в Бюро технічної інвентаризації (БТІ) на паперових носіях залишаються чинними. Їх автоматично включають до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ДРРП).

Раніше ми розповідали, що робити, якщо документи на нерухомість пошкодили або втратили.

Втім, він все ж радить зареєструвати документи в електронному реєстрі, оскільки паперові носії в умовах війни, залишаються вразливими. Реєстрація а електронному реєстрі дозволить додатково убезпечити себе.

Як зареєструвати нерухомість в електронному реєстрі

Внести дані до ДРРП можна трьома способами:

  • Центру надання адміністративних послуг (ЦНАПу);
  • державного або приватного нотаріуса;
  • зареєструвати майно онлайн через портал “Дія”.

З 2021 року сервіс державної реєстрації через “Дію” працює у 22 областях України, а також Києві. Завдяки дії екстериторіального принципу реєстрації особа може зареєструвати майно в будь-якому регіоні, незалежно від того, де розташований сам об’єкт. Якщо йдеться про тимчасово окуповані території – зареєструвати нерухомість можна в підконтрольних Україні регіонах.

Читайте також:

Facebook
X (Twiiter)
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
купити ноутбук Львів, ціни в Україні

Перейти на українську версію сайту?