Новини

Обережно купуйте ці товари: що не підлягає поверненню в Україні

Ключові тези:

  • В Україні товари, що не використовувалися, можна обміняти протягом 14 днів, але є винятки, визначені постановою Кабміну, через ризики для здоров’я та безпеки.
  • До списку товарів, що не підлягають поверненню, входять: продукти, ліки, косметика, білизна, ювелірні вироби та нарізані будівельні матеріали.
  • Держпродспоживслужба радить покупцям уточнювати умови повернення, а магазинам – розміщувати списки таких товарів для уникнення конфліктів.

Українське законодавство дозволяє обміняти невикористаний товар протягом 14 днів за наявності чека та збереження товарного вигляду. Одночасно постанова Кабміну встановлює винятки – товари, які не можна повернути чи обміняти через гігієнічні, чи безпекові причини 

Що назад не приймають магазини і чому, інформує  Держпродспоживслужба.

Раніше ми розповідали, що популярний мобільний оператор підвищить тарифи.

Перелік товарів, які не підлягають обміну

Згідно із законодавством України, поверненню не підлягають, навіть за наявності чека, такі товари:

  • харчові продукти, ліки, предмети сангігієни (зубні щітки, гребінці, манікюрні інструменти);
  • парфумерно-косметичні засоби, корсетна білизна, панчохи, рукавички, постільна білизна;
  • дитячі м’які та гумові іграшки, товари для немовлят (соски, пляшечки);
  • ювелірні вироби, аерозолі, фотоплівки, друковані видання;
  • нарізані під розмір будівельні матеріали, тюль, килими;
  • перуки, музичні аксесуари (сурдини, скрипічні підборіддя).

Ці обмеження захищають споживачів від товарів, що можуть бути небезпечними після використання, та запобігають шахрайству. 

За даними Держпродспоживслужби, у 2024 році 15% скарг на повернення стосувалися саме таких категорій.

Рекомендації  Держпродспоживслужби для покупців і бізнесу

Держпродспоживслужба закликає покупців перед покупкою уточнювати в магазині, чи підлягає товар обміну, особливо для косметики чи білизни. Бізнесу радять вивішувати у торгівельних залах списки, товарів, які не підлягають поверненню. 

Такий підхід зменшує конфлікти. За статистикою, 60% суперечок виникають через незнання покупцями правил. Своєю чергою, магазини, які інформують клієнтів, підвищують довіру на 30%, зазначають у відомстві.

Читайте також: 

Новое на сайте

  • Статті

Секрет чистого салону вашого Ford Focus

Ви думали, як невелика деталь може змінити ваш досвід водіння? Якісні килимки для Ford Focus…

18/09/2025 21:47
  • Статті

Гуманітарна допомога для українців: заявку можуть подати і ВПО, і місцеві жителі

Підтримка доступна кожному: отримати гуманітарну допомогу для українців тепер можна онлайн через платформу «ЄДопомога».

18/09/2025 20:59
  • Новини

В Україну йде сніг: синоптик назвала дату різкого похолодання – такого не чекав ніхто

Тепла і сонячна осінь незабаром поступиться місцем негоди. Синоптики попереджають, що у деяких регіонах можливі…

18/09/2025 19:38
  • Новини

Путін звільнив близького соратника, який був проти війни: що це означає для України

Дмитро Козак - єдиний чиновник із найближчого оточення Путіна, хто від початку вторгнення послідовно виступав…

18/09/2025 18:50
  • Новини

Фаршировані кабачки з м’ясом та овочами: рецепт для духовки та мультиварки

Фаршировані кабачки - це не тільки красиво, а й неймовірно смачно. Страва виходить соковитим, ароматним…

18/09/2025 18:39
  • Новини

Чому Франція відмовилася від українських яєць: що небезпечного знайшли у продукті

Скандал, який спалахнув у Франції, виявив системну проблему всередині України — контроль якості продуктів на…

18/09/2025 17:59