Ключові тези:
- В Україні товари, що не використовувалися, можна обміняти протягом 14 днів, але є винятки, визначені постановою Кабміну, через ризики для здоров’я та безпеки.
- До списку товарів, що не підлягають поверненню, входять: продукти, ліки, косметика, білизна, ювелірні вироби та нарізані будівельні матеріали.
- Держпродспоживслужба радить покупцям уточнювати умови повернення, а магазинам – розміщувати списки таких товарів для уникнення конфліктів.
Українське законодавство дозволяє обміняти невикористаний товар протягом 14 днів за наявності чека та збереження товарного вигляду. Одночасно постанова Кабміну встановлює винятки – товари, які не можна повернути чи обміняти через гігієнічні, чи безпекові причини
Що назад не приймають магазини і чому, інформує Держпродспоживслужба.
Раніше ми розповідали, що популярний мобільний оператор підвищить тарифи.
Перелік товарів, які не підлягають обміну
Згідно із законодавством України, поверненню не підлягають, навіть за наявності чека, такі товари:
- харчові продукти, ліки, предмети сангігієни (зубні щітки, гребінці, манікюрні інструменти);
- парфумерно-косметичні засоби, корсетна білизна, панчохи, рукавички, постільна білизна;
- дитячі м’які та гумові іграшки, товари для немовлят (соски, пляшечки);
- ювелірні вироби, аерозолі, фотоплівки, друковані видання;
- нарізані під розмір будівельні матеріали, тюль, килими;
- перуки, музичні аксесуари (сурдини, скрипічні підборіддя).
Ці обмеження захищають споживачів від товарів, що можуть бути небезпечними після використання, та запобігають шахрайству.
За даними Держпродспоживслужби, у 2024 році 15% скарг на повернення стосувалися саме таких категорій.
Рекомендації Держпродспоживслужби для покупців і бізнесу
Держпродспоживслужба закликає покупців перед покупкою уточнювати в магазині, чи підлягає товар обміну, особливо для косметики чи білизни. Бізнесу радять вивішувати у торгівельних залах списки, товарів, які не підлягають поверненню.
Такий підхід зменшує конфлікти. За статистикою, 60% суперечок виникають через незнання покупцями правил. Своєю чергою, магазини, які інформують клієнтів, підвищують довіру на 30%, зазначають у відомстві.
Читайте також: