Новини

Обов’язкова реєстрація житла: кому потрібно це зробити у 2025 році

Короткі тези:

  • Єдиним юридичним підтвердженням права власності на житло є витяг з Держреєстру речових прав (ДРРП).
  • Якщо житло придбане до 2013 року, його, ймовірно, не зареєстровано в ДРРП – це потрібно перевірити й за потреби внести дані.
  • Реєстрація необхідна для продажу, спадкування, компенсації за зруйноване житло тощо.
  • Зареєструвати нерухомість можна через нотаріуса, ЦНАП або онлайн на порталі “Дія”.

Єдиним документом, що підтверджує право власності на нерухомість з юридичної точки зору, у тому числі на житло, є витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ДРРП). У зв’язку з цим частині українців потрібно терміново зареєструвати житло в Держреєстрі – це підтвердить право власності на житло та допоможе уникнути багатьох проблем.

Раніше ми розповідали, що власникам будинків та квартир доведеться заплатити за зайву житлову площу: час є до 1 вересня.

Хто має зареєструвати житло в Держреєстрі у 2025 році

Якщо право власності на житло набуто після 2013 року – житло зареєстроване в Держреєстрі.

Тому тим, хто отримав право власності до 2013 року, потрібно перевірити наявність запису в Державному реєстрі речових прав. Якщо інформації там немає, потрібно внести її самостійно.

Також не варто забувати, що зареєструвати житло потрібно, якщо людина отримала його у спадок, придбала або збудувала.

Вчасна реєстрація дозволить без проблем продати, подарувати, передати в спадок житло або отримати відшкодування від держави у разі його пошкодження житла внаслідок бойових дій.

Як внести інформацію в Держреєстр

Існує кілька способів зареєструвати свою нерухомість в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Це можна зробити:

  • через нотаріуса за місцем розташування нерухомості;
  • через ЦНАП за місцем розташування нерухомості;
  • онлайн – через портал “Дія” (окрім Києва, Донецької та Луганської областей).

Якщо нерухомість розташована на тимчасово окупованій території, потрібно звернутися до будь-якого нотаріуса чи ЦНАПу на підконтрольній території.

При зверненні при собі потрібно мати:

  • один з документів, що підтверджують право власності на житло;
  • кадастровий номер або адресу об’єкта;
  • паспорт;
  • реєстраційний номер платника податків.

Для тих, хто хоче отримати витяг онлайн, потрібно надати адресу нерухомості. Ціна послуги становить близько 40 грн.

Джерело: The Page

Читайте також:

Метки: реєстрація житла

Новое на сайте

  • Новини

Пенсійний фонд: хто з працюючих пенсіонерів і коли отримає автоматичний перерахунок виплат

У ПФУ пояснили, коли пенсіонерам варто звертатися за перерахунком. Головні умови.

25/10/2025 17:00
  • Новини

Кількість пенсіонерів в Україні неухильно скорочується: у яких регіонах їх найбільше

Нові цифри Пенсійного фонду. Регіони з найвищими виплатами та найбільшою кількістю одержувачів.

25/10/2025 16:00
  • Новини

Як утеплити вхідні двері за годину: простий спосіб без ремонту

Зробіть це швидко, без інструментів і додаткових витрат. Ось як холодні двері перетворюються на теплі…

25/10/2025 15:00
  • Новини

Виключають, коли хочуть? ДТЕК пояснив, чому графіки відключень постійно змінюються

Не хаос і не збій. ДТЕК розкрив причину різких змін графіків відключень.

25/10/2025 14:00
  • Новини

Інструкція для пенсіонерів: як подати заявку на нове посвідчення без візиту до Фонду

Втратили пенсійне посвідчення? Пенсійний фонд пояснив, як швидко відновити документ.

25/10/2025 13:00
  • Новини

Повне та часткове безробіття в Україні: як оформити допомогу та скільки можна отримати

Втратили роботу чи частину доходу — держава компенсує. Як подати заявку на допомогу і які…

25/10/2025 12:00