Короткі тези:
- Єдиним юридичним підтвердженням права власності на житло є витяг з Держреєстру речових прав (ДРРП).
- Якщо житло придбане до 2013 року, його, ймовірно, не зареєстровано в ДРРП – це потрібно перевірити й за потреби внести дані.
- Реєстрація необхідна для продажу, спадкування, компенсації за зруйноване житло тощо.
- Зареєструвати нерухомість можна через нотаріуса, ЦНАП або онлайн на порталі “Дія”.
Єдиним документом, що підтверджує право власності на нерухомість з юридичної точки зору, у тому числі на житло, є витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ДРРП). У зв’язку з цим частині українців потрібно терміново зареєструвати житло в Держреєстрі – це підтвердить право власності на житло та допоможе уникнути багатьох проблем.
Раніше ми розповідали, що власникам будинків та квартир доведеться заплатити за зайву житлову площу: час є до 1 вересня.
Хто має зареєструвати житло в Держреєстрі у 2025 році
Якщо право власності на житло набуто після 2013 року – житло зареєстроване в Держреєстрі.
Тому тим, хто отримав право власності до 2013 року, потрібно перевірити наявність запису в Державному реєстрі речових прав. Якщо інформації там немає, потрібно внести її самостійно.
Також не варто забувати, що зареєструвати житло потрібно, якщо людина отримала його у спадок, придбала або збудувала.
Вчасна реєстрація дозволить без проблем продати, подарувати, передати в спадок житло або отримати відшкодування від держави у разі його пошкодження житла внаслідок бойових дій.
Як внести інформацію в Держреєстр
Існує кілька способів зареєструвати свою нерухомість в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Це можна зробити:
- через нотаріуса за місцем розташування нерухомості;
- через ЦНАП за місцем розташування нерухомості;
- онлайн – через портал “Дія” (окрім Києва, Донецької та Луганської областей).
Якщо нерухомість розташована на тимчасово окупованій території, потрібно звернутися до будь-якого нотаріуса чи ЦНАПу на підконтрольній території.
При зверненні при собі потрібно мати:
- один з документів, що підтверджують право власності на житло;
- кадастровий номер або адресу об’єкта;
- паспорт;
- реєстраційний номер платника податків.
Для тих, хто хоче отримати витяг онлайн, потрібно надати адресу нерухомості. Ціна послуги становить близько 40 грн.
Джерело: The Page
Читайте також: