Короткі тези:
- Некоректні суми пенсій можуть виникати через несвоєчасне повідомлення про зміни у даних пенсіонера.
- Пенсіонери зобов’язані інформувати ПФУ про зміну паспорта, прізвища, контактів, роботи чи банківських реквізитів.
- На повідомлення про зміни закон дає 10 днів — інакше можуть виникнути проблеми з нарахуванням пенсії.
- Повідомити ПФУ про зміни можна особисто, поштою, через роботодавця або онлайн на порталі електронних послуг.
У певних випадках пенсіонерам можуть нарахувати некоректні суми пенсії. На це є низка причин.
Про це нагадують у Пенсійному фонді України.
Раніше ми розповідали, що в липні чотири категорії пенсіонерів отримають доплати до пенсії: кому і скільки додадуть.
Чому можуть неправильно нарахувати пенсію
Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, пенсіонери зобов’язані повідомляти ПФУ про такі зміни:
- паспорта;
- прізвища;
- контактних даних;
- банківських реквізитів;
- працевлаштування/звільнення, відкриття/припинення підприємницької діяльності.
Річ у тому, що деякі зміни дають право на певні доплати до пенсії, що може призвести до некоректних нарахувань. Якщо нарахують надмірні суми, їх доведеться повернути. Якщо не зробити це добровільно, з пенсії щомісяця вираховуватимуть до 20% до повного погашення боргу.
Як пенсіонеру повідомити про зміни Пенсійному фонду
Згідно із пенсійним законодавством, повідомляти про зазначені зміни пенсіонери мають у десятиденний термін.
Зробити це можна:
- самостійно звернувшись до сервісного центру Пенсійного фонду;
- надіславши рекомендованого листа на адресу ПФУ;
- дистанційно через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України;
- через роботодавця (для змін, пов’язаних із працевлаштуванням).
Як повідомити про зміни дистанційно
Повідомити про відповідні зміни пенсіонер може через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду. Для цього потрібно:
- Авторизуватися на вебпорталі ПФУ за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
- Зайти у розділ “Щодо пенсійного забезпечення”.
- Перейти до пункту “Внесення змін до пенсійної справи”.
- Сформувати та заповнити заяву, додавши необхідні документи.
- Підписати заяву за допомогою КЕП та відправити її до Пенсійного фонду.
Переглянути результат обробки заяви в кабінеті в розділі “Мої звернення”.
Вас також можуть зацікавити новини: