Ключові тези:
- Газ має відповідати встановленим стандартам якості.
- Споживачі мають право ініціювати перевірку якості газу.
- Оператор ГРМ має виплатити компенсацію за неякісний газ.
Газ, який постачає оператор “Газорозподільних мереж” (ГРМ) в оселі українців, має бути якісним. Якщо він не відповідає встановленим стандартам, споживачі мають право на отримання компенсації. Однак усе не так просто.
Про це повідомляє “ГазПравда”.
Раніше ми розповідали, що через помилки в платіжках українцям повертатимуть сплачену комуналку: хто отримає свої гроші назад.
Як перевірити якість газу
Якість газу зобов’язані перевірити, якщо надійшла відповідна заява від споживача. Тобто якщо у вас є сумніви щодо якості газу, зверніться з відповідною заявою до свого оператора “Газорозподільчих мереж”.
Після надходження заяви оператор ГРМ має направити свого представника за місцем виклику:
- протягом двох робочих днів у містах;
- протягом п’яти календарних днів у сільській місцевості в узгоджений із споживачем час.
Фахівець перевірить на місці тиск та якісні характеристики газу. Основний показник якості природного газу – це теплота згоряння (калорійність) палива. Відповідно до державних стандартів, вона повинна становити не менше 7600 ккал/м3.
Розмір компенсації за газ
У разі виявлення невідповідностей стандартам якості оператор ГРМ зобов’язаний перерахувати обсяги розподіленого природного газу побутовому споживачу та сплатити йому грошову компенсацію.
Розмір такої компенсації вираховується за спеціальними, визначеними законодавством, формулами.
Втім, якщо з’ясується, що якість газу відповідає стандартам, споживачу доведеться власним коштом компенсувати витрати, які поніс оператор на проведення фізико-хімічного аналізу. Втім, споживач також має право за власний кошт ініціювати проведення аналізу фізико-хімічних показників природного газу в альтернативній хімлабораторії.
Читайте також: