Про що ви дізнаєтеся:
- Що робити, якщо знайшли помилку в нарахуваннях за комуналку
- Як не переплачувати за електроенергію
У комунальних платіжках можуть бути неточності, через які доведеться платити більше за реальний об’єм споживання. Тож дуже важливо бути уважним, усе перевіряти й у разі виявлення помилки – повідомити про них.
Раніше ми розповідали, чи зросте тариф на електроенергію в липні.
Як повідомляють експерти АТ «Вінницяобленерго», лише за перший квартал 2025 року компанія отримала 3764 звернення через неправильні нарахування.
Чому виникають помилки у платіжках
За словами надавачів комунальних послуг, найчастішою причиною неправильних су в платежах є несвоєчасна передача показань лічильників. Якщо споживач не надав актуальні дані чи надав їх із затримкою, компанія проводить розрахунки на основі середньодобового споживання, що може бути більшим, ніж реальне споживання.
Також причиною наявності помилок можуть бути людський фактор або технічні несправності лічильника.
Що робити після отримання рахунку
Отже, щоб не переплачувати за комуналку після отримання платіжки варто ретельно перевірити відповідність фактичних показів лічильника з тими, що зазначені в платіжному документі. Якщо є розбіжність, потрібно це виправити.
Що робити, якщо знайшли помилку в платіжці
Якщо ви знайшли помилку в комунальному рахунку, потрібно повідомити про неї оператора системи розподілу (тобто ваше обленерго) або електропостачальника та надати правильні показання лічильника.
Це модна зробити кількома способами:
- зателефонувавши в обленерго чи електропостачальнику;
- написавши заяву в офісі;
- через особистий кабінет на сайті постачальника електроенергії;
- через мобільний застосунок постачальника.
Фахівці компанії зобов’язані опрацювати звернення протягом п’яти робочих днів, а якщо виникає необхідність у технічній перевірці лічильника, – до 20 робочих днів.
Також, щоб уникнути таких ситуацій, в обленерго радять:
- вчасно подавати показання лічильників;
- зробити і зберегти фото показань.

Читайте також: