Яку інформацію пенсіонери мають надати до Пенсійного фонду, інакше утримають частину виплат

Этот материал также доступен на русском языке

пенсіонер
Один підпис або не поданий документ — і ви можете залишитися винні державі. Дізнайтеся, які обставини запускають механізм повернення пенсії.

Раніше ми писали, що деякі пенсіонери можуть втратити пенсії за три місяці: кого це стосується.

Пенсійний фонд України закликає пенсіонерів своєчасно повідомляти про зміни, які можуть вплинути на розмір пенсійних виплат. Як повідомили в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, у разі неподання такої інформації можливе нарахування зайвих коштів, які доведеться повернути добровільно або за рішенням суду.

Про які саме обставини важливо повідомляти?

  • Працевлаштування пенсіонера або відкриття підприємницької діяльності.
  • Робота за спеціальністю для осіб, які отримують пенсію за вислугу років.
  • Зміна місця проживання, зокрема для мешканців гірських чи радіоактивно забруднених територій.
  • Зміна статусу, наприклад, втрата статусу ветерана.
  • Зміни, що впливають на особливі види пенсій (надбавки на дітей, припинення навчання дитини тощо).

Також причиною переплат можуть стати:

  • Помилки роботодавців — подання недостовірної інформації про зарплату або стаж.
  • Подвійні виплати на утриманця та за втратою годувальника.
  • Зняття коштів з рахунку після смерті пенсіонера.

Юридична відповідальність: відповідно до статті 50 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», надміру виплачені суми пенсії підлягають поверненню — добровільно або через суд.

Несвоєчасне інформування Пенсійного фонду може не лише призвести до фінансових втрат, а й створити правові наслідки для пенсіонера або його родини.

Вас також можуть зацікавити новини:

Facebook
X (Twiiter)
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
купити ноутбук Львів, ціни в Україні

Перейти на українську версію сайту?