Новини

Повірка лічильників води: хто має платити і що потрібно знати споживачеві, щоб не отримати штраф

Про подробиці проведення повірки розповіли в Головному управлінні Держпродспоживслужби.

Всі засоби обліку води повинні своєчасно проходити перевірку. Так, Наказом Міністерства економічного розвитку від 13.10.2016 р. № 1747 встановлено міжповірочний інтервал для лічильників води – 4 роки. Враховуючи, що виробником встановлено термін експлуатації приладу від 10 до 12 років, повірка може проводитися не більше ніж 3 рази. Якщо лічильник експлуатується більше 10 років, є велика ймовірність, що державну повірку він може не пройти.

Хто має платити за повірку лічильника води?

І тут потрібно відштовхуватися від договору споживача з постачальником послуг. Якщо в ньому немає окремого пункту, який регулює оплату періодичної повірки лічильників, сплачує за неї той, хто є власником приладу обліку. А це може бути як споживач, так і водоканал, або взагалі керуюча компанія (наприклад, ОСББ).

Однак таке правило діє виключно у разі укладання індивідуальних договорів. Якщо ж співвласники багатоквартирного будинку не мають індивідуальних договорів щодо водопостачання, повірка забезпечується виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування.

Повірка лічильника – термін

Споживача мають попередити про перевірку не пізніше ніж за місяць до дати проведення процедури. Якщо ж споживач сам попросив про повірку приладу обліку (наприклад, було встановлено новий лічильник або зламався старий), час її здійснення повинні повідомити протягом трьох днів.

Зазвичай перевірка лічильника передбачає демонтаж приладу обліку. Після цього пристрій перевіряють у лабораторії, визначаючи його придатність для подальшої експлуатації. Демонтаж лічильника відбувається лише у присутності споживача, що фіксується документально.

У разі демонтажу лічильника можуть встановити тимчасовий прилад обліку. Якщо цього не відбувається, за період відсутності приладу обліку за воду доведеться заплатити згідно з державними нормами споживання або за середнім показником споживання за останні 12 місяців (залежно від водоканалу).

Проте, деякі підприємства надають послугу перевірки лічильника без його демонтажу. Зазвичай, це коштує додаткових грошей, проте значно прискорює саму повірку.

Монтаж теж проводиться виключно в присутності споживача. Тоді ж здійснюється опломбування та обов’язково оформляється відповідний акт (це робиться і у разі перевірки без демонтажу).

Крім місця монтажу, номера пломби, показань лічильника, цей документ повинен містити дату повірки та/або ремонту. Акт складається у двох примірниках, один зберігається у споживача, другий – у підприємства.

Новое на сайте

  • Новини

Погода в Україні на понеділок, 6 жовтня

Понеділок очікується в Україні переважно хмарним, вологим. Сонця не буде над усією територією.

05/10/2025 23:48
  • Новини

З жовтня житимемо за новим часом: починаємо готуватися

В останню неділю жовтня ми традиційно переходимо на зимовий час. Як безболісно пережити зміну звичного…

05/10/2025 22:59
  • Новини

Магнітні бурі на понеділок, 6 жовтня 2025 року: до Землі наближаються два потоки плазми

Два потоки плазми прямують до Землі. Передбачається, що вони дістануться нашої планети не раніше 7…

05/10/2025 21:57
  • Новини

Гороскоп на тиждень з 6 по 12 жовтня: від спалахів емоцій до тепла примирення

Гороскоп на тиждень з 6 по 12 жовтня обіцяє бурю емоцій, глибокі розмови та несподівані…

05/10/2025 20:43
  • Новини

Яка цибуля найкорисніша: вибираємо найбільш підходящу цибулю для імунітету та судин

Біла, жовта або фіолетова цибуля — яка з них корисніша? Дієтологи пояснюють, як правильно використовувати…

05/10/2025 19:58
  • Статті

Чи варто вірити снам: що каже православ’я

Що таке сновидіння? Священик відповідає на складне питання про духовну природу снів.

05/10/2025 18:31