Новини

Повірка лічильників води: хто має платити і що потрібно знати споживачеві, щоб не отримати штраф

Про подробиці проведення повірки розповіли в Головному управлінні Держпродспоживслужби.

Всі засоби обліку води повинні своєчасно проходити перевірку. Так, Наказом Міністерства економічного розвитку від 13.10.2016 р. № 1747 встановлено міжповірочний інтервал для лічильників води – 4 роки. Враховуючи, що виробником встановлено термін експлуатації приладу від 10 до 12 років, повірка може проводитися не більше ніж 3 рази. Якщо лічильник експлуатується більше 10 років, є велика ймовірність, що державну повірку він може не пройти.

Хто має платити за повірку лічильника води?

І тут потрібно відштовхуватися від договору споживача з постачальником послуг. Якщо в ньому немає окремого пункту, який регулює оплату періодичної повірки лічильників, сплачує за неї той, хто є власником приладу обліку. А це може бути як споживач, так і водоканал, або взагалі керуюча компанія (наприклад, ОСББ).

Однак таке правило діє виключно у разі укладання індивідуальних договорів. Якщо ж співвласники багатоквартирного будинку не мають індивідуальних договорів щодо водопостачання, повірка забезпечується виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування.

Повірка лічильника – термін

Споживача мають попередити про перевірку не пізніше ніж за місяць до дати проведення процедури. Якщо ж споживач сам попросив про повірку приладу обліку (наприклад, було встановлено новий лічильник або зламався старий), час її здійснення повинні повідомити протягом трьох днів.

Зазвичай перевірка лічильника передбачає демонтаж приладу обліку. Після цього пристрій перевіряють у лабораторії, визначаючи його придатність для подальшої експлуатації. Демонтаж лічильника відбувається лише у присутності споживача, що фіксується документально.

У разі демонтажу лічильника можуть встановити тимчасовий прилад обліку. Якщо цього не відбувається, за період відсутності приладу обліку за воду доведеться заплатити згідно з державними нормами споживання або за середнім показником споживання за останні 12 місяців (залежно від водоканалу).

Проте, деякі підприємства надають послугу перевірки лічильника без його демонтажу. Зазвичай, це коштує додаткових грошей, проте значно прискорює саму повірку.

Монтаж теж проводиться виключно в присутності споживача. Тоді ж здійснюється опломбування та обов’язково оформляється відповідний акт (це робиться і у разі перевірки без демонтажу).

Крім місця монтажу, номера пломби, показань лічильника, цей документ повинен містити дату повірки та/або ремонту. Акт складається у двох примірниках, один зберігається у споживача, другий – у підприємства.

Новое на сайте

  • Статті

Повернути гроші за неякісний товар можна: ваші права та дії

Неякісний товар чи погано надана послуга — не привід миритися. Ви маєте право на заміну,…

18/08/2025 17:43
  • Статті

Пенсія під питанням: як відновити стаж, якщо підприємство ліквідовано

Стаж не зник, навіть якщо підприємство давно ліквідовано. Головне – знати, як його відновити.

18/08/2025 16:37
  • Дача

Як підготувати хурму до зими: серпневі секрети садівників

У серпні треба виконати кілька важливих дій, інакше хурма не витримає морозів. Експерт пояснив, які…

18/08/2025 15:16
  • Домашня енциклопедія

Літній хіт: баклажани з фаршем і сиром – зметуть за хвилину

Сезон баклажанів у розпалі – саме час приготувати ароматну та соковиту страву з фаршем, овочами…

18/08/2025 14:12
  • Новини

Пенсіонери зможуть додатково отримувати до двох «мінімалок»: за що даватимуть гроші

В Україні змінили правила залучення осіб до суспільно корисних робіт під час воєнного стану. Нові…

18/08/2025 13:12
  • Новини

Відключити газ можуть навіть за 50 гривень боргу: нові жорсткі правила Нафтогазу (відео)

Уже цієї зими українці можуть залишитись без опалення просто посеред морозів, причина – у змі…

18/08/2025 12:15