Новини

Повірка лічильників води: хто має платити і що потрібно знати споживачеві, щоб не отримати штраф

Про подробиці проведення повірки розповіли в Головному управлінні Держпродспоживслужби.

Всі засоби обліку води повинні своєчасно проходити перевірку. Так, Наказом Міністерства економічного розвитку від 13.10.2016 р. № 1747 встановлено міжповірочний інтервал для лічильників води – 4 роки. Враховуючи, що виробником встановлено термін експлуатації приладу від 10 до 12 років, повірка може проводитися не більше ніж 3 рази. Якщо лічильник експлуатується більше 10 років, є велика ймовірність, що державну повірку він може не пройти.

Хто має платити за повірку лічильника води?

І тут потрібно відштовхуватися від договору споживача з постачальником послуг. Якщо в ньому немає окремого пункту, який регулює оплату періодичної повірки лічильників, сплачує за неї той, хто є власником приладу обліку. А це може бути як споживач, так і водоканал, або взагалі керуюча компанія (наприклад, ОСББ).

Однак таке правило діє виключно у разі укладання індивідуальних договорів. Якщо ж співвласники багатоквартирного будинку не мають індивідуальних договорів щодо водопостачання, повірка забезпечується виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування.

Повірка лічильника – термін

Споживача мають попередити про перевірку не пізніше ніж за місяць до дати проведення процедури. Якщо ж споживач сам попросив про повірку приладу обліку (наприклад, було встановлено новий лічильник або зламався старий), час її здійснення повинні повідомити протягом трьох днів.

Зазвичай перевірка лічильника передбачає демонтаж приладу обліку. Після цього пристрій перевіряють у лабораторії, визначаючи його придатність для подальшої експлуатації. Демонтаж лічильника відбувається лише у присутності споживача, що фіксується документально.

У разі демонтажу лічильника можуть встановити тимчасовий прилад обліку. Якщо цього не відбувається, за період відсутності приладу обліку за воду доведеться заплатити згідно з державними нормами споживання або за середнім показником споживання за останні 12 місяців (залежно від водоканалу).

Проте, деякі підприємства надають послугу перевірки лічильника без його демонтажу. Зазвичай, це коштує додаткових грошей, проте значно прискорює саму повірку.

Монтаж теж проводиться виключно в присутності споживача. Тоді ж здійснюється опломбування та обов’язково оформляється відповідний акт (це робиться і у разі перевірки без демонтажу).

Крім місця монтажу, номера пломби, показань лічильника, цей документ повинен містити дату повірки та/або ремонту. Акт складається у двох примірниках, один зберігається у споживача, другий – у підприємства.

Новое на сайте

  • Новини

Готуємо закуску ресторанного рівня із звичайнісіньких продуктів: печінковий рулет з грибами

Зі звичайної курячої печінки можна приготувати страву ресторанного рівня. Такий рулет виглядає ошатно, відмінно ріжеться…

20/11/2025 05:31
  • Новини

Температура піднімається, дощ і сніг відступають: якою буде погода 20 листопада

З четверга в Україні починається потепління. Синоптики оновили прогноз по регіонах.

19/11/2025 22:30
  • Новини

Геомагнітний удар 20 листопада: прогноз і ризики для здоров’я

У четвер очікуються потужні коливання магнітного поля. Що завтра радять робити лікарі і від чого…

19/11/2025 21:30
  • Новини

Заарештували пенсійну картку: банк пояснив, наскільки це законно

Клієнти “Ощадбанку” скаржаться на блокування пенсійних карток. У фінустанові розкрили ключові причини таких випадків і…

19/11/2025 20:30
  • Новини

Нові правила і нові ціни: як оновляться тарифи “Київстар” для пенсіонерів у грудні

“Київстар” піднімає ціни. Що зміниться для абонентів 60+ у наступному місяці?

19/11/2025 19:30
  • Новини

Наслідки “Мідасгейту”: “Слуги народу” виступають за зміну уряду і відставку Єрмака

Корупційний скандал навколо “Енергоатому” привів до політичної кризи в Україні. Депутати владної коаліції вимагають повного…

19/11/2025 18:30