Новини

Повірка лічильників води: хто має платити і що потрібно знати споживачеві, щоб не отримати штраф

Про подробиці проведення повірки розповіли в Головному управлінні Держпродспоживслужби.

Всі засоби обліку води повинні своєчасно проходити перевірку. Так, Наказом Міністерства економічного розвитку від 13.10.2016 р. № 1747 встановлено міжповірочний інтервал для лічильників води – 4 роки. Враховуючи, що виробником встановлено термін експлуатації приладу від 10 до 12 років, повірка може проводитися не більше ніж 3 рази. Якщо лічильник експлуатується більше 10 років, є велика ймовірність, що державну повірку він може не пройти.

Хто має платити за повірку лічильника води?

І тут потрібно відштовхуватися від договору споживача з постачальником послуг. Якщо в ньому немає окремого пункту, який регулює оплату періодичної повірки лічильників, сплачує за неї той, хто є власником приладу обліку. А це може бути як споживач, так і водоканал, або взагалі керуюча компанія (наприклад, ОСББ).

Однак таке правило діє виключно у разі укладання індивідуальних договорів. Якщо ж співвласники багатоквартирного будинку не мають індивідуальних договорів щодо водопостачання, повірка забезпечується виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування.

Повірка лічильника – термін

Споживача мають попередити про перевірку не пізніше ніж за місяць до дати проведення процедури. Якщо ж споживач сам попросив про повірку приладу обліку (наприклад, було встановлено новий лічильник або зламався старий), час її здійснення повинні повідомити протягом трьох днів.

Зазвичай перевірка лічильника передбачає демонтаж приладу обліку. Після цього пристрій перевіряють у лабораторії, визначаючи його придатність для подальшої експлуатації. Демонтаж лічильника відбувається лише у присутності споживача, що фіксується документально.

У разі демонтажу лічильника можуть встановити тимчасовий прилад обліку. Якщо цього не відбувається, за період відсутності приладу обліку за воду доведеться заплатити згідно з державними нормами споживання або за середнім показником споживання за останні 12 місяців (залежно від водоканалу).

Проте, деякі підприємства надають послугу перевірки лічильника без його демонтажу. Зазвичай, це коштує додаткових грошей, проте значно прискорює саму повірку.

Монтаж теж проводиться виключно в присутності споживача. Тоді ж здійснюється опломбування та обов’язково оформляється відповідний акт (це робиться і у разі перевірки без демонтажу).

Крім місця монтажу, номера пломби, показань лічильника, цей документ повинен містити дату повірки та/або ремонту. Акт складається у двох примірниках, один зберігається у споживача, другий – у підприємства.

Новое на сайте

  • Новини

Свята та народні прикмети 17 квітня – що категорично не можна робити в Чистий четвер

17 квітня в Україні відзначають День пожежної охорони і Всесвітній день боротьби з гемофілією. Християни…

17/04/2025 06:36
  • Новини

Заробляєте 8000 гривень? Ось якою буде ваша майбутня пенсія

На розмір пенсійної виплати найбільше впливають рівень заробітної плати та тривалість страхового стажу. Якою буде…

17/04/2025 05:26
  • Статті

Як натуральні препарати для підвищення тестостерону допомагають спортсменам?

Тестостерон є ключовим для зростання м’язової маси, сили та витривалості, тому багато спортсменів використовують добавки…

17/04/2025 00:21
  • Статті

Вентиляція у ванній: як позбутися вологи та грибка назавжди

Ванна кімната вирізняється високою вологістю. Після кожного прийняття ванни або душу рівень вологості повітря підвищується.…

16/04/2025 23:38
  • Новини

Чого бояться огірки: замість плодів будуть одні пустоцвіти – не робіть цих помилок

Бувають випадки, коли овочівники обрали продуктивний сорт, правильно здійснили посадку, але огірки замість зеленців дають…

16/04/2025 23:15
  • Новини

Погода в Україні на четвер, 17 квітня

Погоду на 17 квітня в Україні визначатиме антициклон - усюди буде сухо та переважно сонячно.…

16/04/2025 22:53